FILM

Wybuchowa para (2010)

Knight and Day

Pressbook

„Wybuchowa para” to komedia akcji, w której Tom Cruise wciela się w tajnego agenta, a Cameron Diaz w kobietę wciągniętą w rozgrywki tajnych służb. Główni bohaterowie odbędą wspólnie misję, podczas której będą mieć do czynienia z intrygami, ucieczkami, fałszywą tożsamością i romansem. W wirze szalonych wydarzeń zorientują się, że mogą liczyć tylko na siebie. 20 Century Fox i Regency Entertainment prezentują film „Wybuchowa para” w reżyserii Jamesa Mangolda. Prócz Toma Cruise’a i Cameron Diaz zobaczmy w nim Petere Sarsgaarda, Violę Davis, Paula Dano i Jortiego Mollę. Scenariusz napisał Patrick O’Neill, producentami są Catherine Konrad, Steve Pink i Todd Garner, a producentami wykonawczymi Joe Roth, Arnon Milchal i E. Bennett Walsh. Za zdjęcia odpowiada Phedon Papamichael (współpracował już z Mangoldem przy „Spacerze po linie” i „3:10 do Yumy”), montaż powierzono Michaelowi McCuskerowi, kostiumy są dziełem Arianne Philips, a scenografia – Anfrew Menriesa. Muzykę skomponował John Powell.

Tajny agent Roy Miller (Tom Cruise) zapewni June Havens (Cameron Diaz) przygodę życia. Ona jemu też. Kiedy June wsiada w mieście Wichita (Kansas) w samolot do Bostonu, poznaje przystojnego i tajemniczego Roya. Samolot nie trafia na lotnisko – uderza w pole kukurydzy. Ginie cała załoga i prawie wszyscy pasażerowie… Życie June nabiera rumieńców – dziewczyna przeżyje strzelaninę w Bostonie, skakanie po dachach w Austrii i ucieczkę przed bykami w Sewilli. Oczywiście nie jest sama – towarzyszy jej Roy, czyli intrygujący, choć potencjalnie chory psychicznie tajny agent. Dzięki niemu June przeżyje przygodę, która odmieni życie ich obojga. Wypełnią niebezpieczną misję i nieoczekiwanie odnajdą miłość… „Ten film ma wszystko to, za co kocham kino. Nie brakuje w nim akcji, humoru, historii miłosnej. Wszystko co przeżywają bohaterowie dzieje się w cieniu akcji. Granie trudnych emocji w trakcie scen pełnych akcji było wyzwaniem. Roy i June zakochują się w sobie w nietypowych okolicznościach.” – mówi Tom Cruise. Cameron Diaz została zaangażowana przed Cruise’em. Niecodzienna historia miłosna spodobała jej się od razu: „Z przyjemnością przyjęłam rolę w „Wybuchowej parze”. To nie tylko świetny film akcji, ale i ciekawa love story o ludziach, którzy zakochują się w sobie mimo, że są z zupełnie różnych światów. Znajomość jest zaskoczeniem dla nich obojga, a zwłaszcza jej efekty. Zarówno ja jak i Tom świetnie się bawiliśmy grając w tym filmie.” Reżyser James Mangold słynie z nietypowego podejścia do klasycznych gatunków filmowych – jego najnowsze produkcje to nagrodzony Oscarem biograficzny „Spacer po linie” o Johnnym Cashu oraz western „3.10 do Yumy”. „Wybuchowa para” to mieszanka historii szpiegowskiej i miłosnej. W filmie nie brakuje zapierających dech w piersiach pościgów, bójek i spektakularnych ucieczce. A w tle niezwykły romans… Wiele najnowszych filmów akcji to ekranizacje komisów lub pełnometrażowe wersje serialu. „Wybuchowa para” to oryginalny pomysł – scenariusz napisął Patrick O’Neill. Mangold wspomina, że po przeczytaniu go ucieszył się z możliwości nakręcenia filmu, który może stać się klasykiem: „W tej historii jest wszystko : przygoda, humor, miłość i sensacja. To współczesna, ciekawa i dynamiczna opowieść. Kręciłem i komesie, i dramaty. Nie chciałem robić kolejnego Bonda lecz filmy w stylu „Szarady” czy „Północ, północny zachód”. Pragnęliśmy nakręcić nowoczesny film akcji, w którym nie zabraknie humoru. Dać widzom możliwość zrelaksowania się w kinie w towarzystwie sympatycznych i ciekawych postaci.” „Żeby osiągnąć sukces musieliśmy nawiązać współpracę z właściwymi ludźmi. Tom i Cameron świetnie się sprawdzili w rolach Roya i June. Od dawna nie widziałem w zabawnej, a jednocześnie trudnej roli. Cieszę się, że zagrał Roya – faceta, który zaczyna kwestionować wszystko w co do tej pory wierzył i czego pragnął. Kiedy poznaje June przezywa coś czego nigdy wcześniej nie doświadczył. Mieszanka humoru akcji i historii miłosnej to właśnie to co przyciągnęło mnie do tego projektu.” - dodaje reżyser. Jedną z producentek jest Cathy Konrad – wieloletnia współpracowniczka Mangolda i jego żona. Mówi że film zaintrygował ją swoją oryginalnością: „Niełatwo znaleźć scenariusz sensacji, której głównym bohaterem nie jest superbohater. Ten film jest o dwójce ciekawych ludzi, którzy przeżywają przygodę godną Supermana. Pamiętajmy, że jeśli bohaterowie są intrygujący to historia będzie ciekawa.” Mangold przyznaje, że zabawa gatunkiem to stąpanie po cienkiej linii : „Kino szpiegowskie to ważny gatunek. Ludzie uwielbiają Bonda, Bourne’a czy „Mission Impossible”. Naszym zadaniem było wzorowanie się na tych filmach, ale nakręcenie czegoś innego. Stworzyliśmy realistyczną, a jednocześnie pełną komizmu historię.” Reżyser postawił na mieszankę kina akcji i love story : „Głównym bohaterem jest szpieg, który potrafi uprowadzić samolot i wypełnia tajne misje, ale związek może być czymś co go przerasta. Roy i June bardzo się od siebie różnią – on był wszędzie, ale nie wie czym jest miłość, a ona marzy o podróżach, ale nie potrafi się przełamać i żyć pełnią życia.”

Roy Miller to szpieg, który miał do wykonania misję, ale pojawiła się przeszkoda…miłość. Tom Cruise to aktor, który ma na swoim koncie zarówno role w filmach akcji, jak i dramatach i komediach. Podszedł do roli Roya w nietypowy sposób i dzięki temu widzowie nie do końca są pewni kim tak naprawdę jest Miller. Bohaterem, antybohaterem, wrobionym agentem, a może urokliwym zdrajcą? A może facetem, który z miłości zmienia swoje życie o 180 stopni? „Kiedy go poznajemy jest zagadką. Trudno określić czy to dobry człowiek, czy zły. Tom świetnie zagrał enigmatyczną, złożoną postać, która zmienia się pod wpływem miłości.” – mówi Mangold i dodaje : „Dzięki Tomowi Roy intryguje i do końca filmu zastanawiamy się jaki naprawdę jest.” Cruise ma na swoim koncie role uwodzicielskich, bystrych bohaterów kina akcji – zagrał m.in. w „Top Gun” i „Mission Impossible”. Trzykrotnie nominowano go do Oscara – za role w filmach „Magnolia”, „Jerry Maguire” i „Urodzony czwartego lipca”. Z przyjemnością zgodził się zagrać zagadkowego Roya. Jego motto podczas pracy brzmiało „Będę się dobrze bawić i widzowie też mają mieć frajdę”. "Nie mogłem się doczekać zdjęć. Ta historia wciągnęła mnie już po pierwszych stronach scenariusza. Mieszanka przygody i love story robi wrażenie. Jim to świetny reżyser i wspaniale opowiedział tę historię. Cieszę się też z tego, że zagrałem z Cameron.” – mówi aktor. Życie Roy staje na głowie – nie dlatego, że ma do wykonania super-tajną misję, ale dlatego, że poznaje June. Pierwsze spotkanie jest nietypowe, ale rozwijające się uczucie zna każdy z nas. „Przeżywają niezwykłą przygodę i oboje myślą „co by było gdyby” i czy ich związek ma przyszłość. Każda para pamięta jak się poznała. Roy i June mają co opowiadać. Ich historia jest niezwykła, ale przechodzą to co wszyscy zakochani – zastanawiają się czy mogą sobie zaufać i czy naprawdę dobrze się znają. Przeżywają emocje związane z nową znajomością, ale i szpiegowską misją. Sceny akcji wzmagają napięcie między bohaterami.” – mówi Cruise. Żadna inna para aktorów nie zagrałaby Roya i June tak fenomenalnie jak Tom Cruise i Cameron Diaz, którzy spotkali się wcześniej na planie „Vanilla Sky”. „Nie mogłem się doczekać, aż zobaczę Cameron w akcji. Zawsze chciałem zagrać z nią w takim filmie. Uwielbiam ją – jest utalentowana, zabawna, piękna i wysportowana. Stworzona do tego, by grać w filmie akcji.” – mówi Cruise. Zaiskrzyło już pierwszego dnia zdjęć. „Jest między nami niezwykła chemia. Cameron ma niesamowite poczucie humoru, jest bardzo zabawna.” – mówi Cruise, który uważa, że dobry film akcji musi się opierać na świetnie napisanych postaciach: „Żeby zagrać w takiej produkcji trzeba mieć dobrą kondycję, ale przede wszystkim trzeba być wiarygodnym. Dlatego nie korzystam z pomocy dublerów. Trudno grać w scenach kaskaderskich, ale lubię stawiać sobie wyzwania.” Grając Roya skakał po dachach, ścigał się na motocyklu i lądował samolot w polu kukurydzy. Musiała pokazać, że jego bohater jest bystry, ma instynkt samozachowawczy, a jednocześnie traci głowę dla June. „Od razu zaczyna coś do niej czuć. Zależy mu na niej i robi wszystko, żeby ją chronić. Ona początkowo nie chce dać się wciągnąć do jego szalonego świata. To mi przypomina początki związku. W którymś momencie musimy zdecydować czy chcemy brnąć w to dalej.” – mówi Cruise i wspomina, że już pierwszego dnia zdjęć poczuł, że znalazł się we właściwym miejscu : „Zapragnąłem pracować z Jimem gdy obejrzałem „Spacer po linie”. Świetnie łączy wątki miłosne z akcja, a do tego ma wspaniałe poczucie humoru. Wspaniały reżyser.” Cruise od razu wiedział, że Roy to rola dla niego, a Cameron równie szybko zapragnęła wcielić się w sine Havens – pracującą singielkę, która wsiada w samolot do Bostonu i kończy jako zakładniczka zakochująca się w zbiegłym szpiegu. Aktorka pokazała swój talent komediowy w takich filmach jak „Sposób na blondynkę” czy „Aniołki Charliego”. Zabłysnęła też rolami dramatycznymi, m.in. w „Gangach Nowego Jorku”. Rola June była dla niej wyzwaniem – łączy w sobie elementy komediowe, akcję i dramat. Mangold od początku wyobrażał sobie Cameron w roli June : „Tylko ona mogła ją zagrać. Jest wyjątkowa : piękna, utalentowana, zabawna i sprawna fizycznie. To dziewczyna z sąsiedztwa, która potrafi dać sobie radę w obliczu niezwykłej przygody.” „Cameron wspaniale pokazała zmiany zachodzące w June, która bała się życia, ale zaczęła czerpać z niego pełnymi garściami.” – dodaje Konrad. Diaz doskonale rozumie swoją bohaterkę : „Kiedy June poznaje Roya czuje, że to chwila, na którą czekała całe życie. Flirtuje z nim bo pociąga ją tajemniczy nieznajomy. Okazuje się, że znajomość z obcym facetem naprawdę jest niebezpieczna.” June szybko się przekona, że radzi sobie lepiej niż się spodziewała. To zmieni jej życie. „Zawsze bała się działać i miała niską samoocenę. Gdy poznała Roya uświadomiła sobie, że stać ją na więcej niż sądziła. Zaczyna robić to o czym zawsze marzyła – żyje pełną piersią. Z kolei Roy zawsze czerpał z życia garściami, ale nie znalazł tego co najważniejsze – miłości. Doskonale się uzupełniają i dają sobie nawzajem to czego im brakowało.” Tom chwali Cameron, a ona jego : „Uwielbiam z nim pracować. Sprawia, że daję z siebie wszystko. Ma świetną prezencję, mnóstwo energii i talent. Wspaniale sprawdza się w filmach akcji. Miał wiele genialnych pomysłów, które wcieliliśmy w życie.” Cameron Diaz, podobnie jak Tom Cruise, nie korzystała z pomocy dublera i sama zagrała w scenach kaskaderskich. „Treningi były dla mnie ogromną frajdą. Byłam posiniaczona i obolała, ale świetnie się bawiłam. Kiedy jeszcze kręciliśmy film odbyło się rozdanie Złotych Globów. Poszłam na ceremonię z zadrapanymi kolanami.” – śmieje się aktorka i wspomina, że praca na planie była rewelacyjnym przeżyciem. : „Mamy nadzieję, że widzowie będą się bawić w kinie równie dobrze jak my na planie.” Ogromnym plusem jest to, że aktorzy grające główne role prywatnie są przyjaciółmi. „Toma i Cameron łączy fantastyczna przyjaźń. Na ekranie aż iskrzy. Idealnie się uzupełniają tworząc mieszankę wybuchową.” – przekonuje Mangold.

Roy to facet, któremu ciągle ktoś siedzi na ogonie. Jedną z tych osób jest Fitzgerald – jego szef. Próbuje przekonać June, że Roy nie mówi jej pracy nie powinna mu ufać. Mangold powierzył tę rolę jednemu z najbardziej wszechstronnych amerykańskich aktorów – Peterowi Sarsgaardowi („Była sobie dziewczyna”). „Wcielając się w taką postać można tchnąć w nią życie lub sprawić, że będzie papierowa. Peter mnie nie zawiódł – dzięki niemu Fitzgerals jest przeciwieństwem Roya. Czasem wydaje nam się, że to pozytywny bohater, a czasem że negatywny. Nie mamy pewności.” – mówi Mangold. Sarsgaarda skusiło głównie to, że film sprawnie łączy różne gatunki : „To klasyczna opowieść szpiegowska, a jednocześnie kino akcji i love story. Uwielbiam takie mieszanki.” Aktor mówi, że budując role inspirował się… postacią skunksa Pele z kreskówek Hannah&Barbera : Aktor mówi, że budując role inspirował się… postacią skunksa Pepe z kreskówek Hannah&Barbera : „Pepe nigdy się nie poddaje. Tak jak Fitzgerald.” Rola była wymagająca – zwłaszcza ze względu na sceny kaskaderskie. Skoro Cruise i Diaz nie korzystali z pomocy dublerów… „Prawie w ogóle nie kręciliśmy przez „green screenem” [koniecznym do naniesienia efektów komputerowych]. Tom i Cameron zaimponowali mi swoim zaangażowaniem i odwagą. Nie bali się niczego – nawet skakania z dachu.” – mówi Sarsgaard. Adrenalinę lubią nie tylko Cruise i Diaz, ale tez Viola Davis (nominowana do Oscara za rolę w „Wątpliwości”). Aktorka wcieliła się w Isabel George – agentkę CIA zajmującą się sprawami kontrwywiadu. „Viola jest fantastyczna. Jestem zaszczycony tym, że u nas zagrała. Postać Isabel jest tajemnicza – nie do końca wiemy czy można jej wierzyć.” – mówi Cathy Konrad. Davis zakochała się w scenariuszu po przeczytaniu kilku pierwszych stron : „Uwielbiam spektakularne kino akcji i zawsze chciałam zagrać w takim filmie. „Wybuchowa para” łączy akcję i komedię, a do tego opowiada historię miłosną. Wszyscy świetnie się bawiliśmy kręcąc ten film. To było rewelacyjne doświadczenie.” – mówi aktorka i dodaje, że wcielanie się we wpływową kobietę przyniosło jej dużo radości : „Isabel jest szanowana, to autorytet. Nie zawsze czuję, że wszystko leży w moich rękach, więc miło było zagrać przebojową, silną kobietę. Od siebie dodam, że można jej zaufać.” Misja Roya dotyczy międzynarodowej rywalizacji o kontrolę nad nową technologią energetyczną stworzoną przez młodego wynalazcę, w którego wcielił się Paul Dano („Mała miss”, „Aż poleje się krew”). „Pierwszy raz zagrałem w takim filmie. To było emocjonalne przeżycie zwłaszcza, że grałem sceny akcji z Tomem Cruise’em. Simon Feck to geniusz który ledwo co skończył szkołę, w której zapewne był etatowym lamusem. To bardzo komiczna postać.” – mówi Dano. W filmie zobaczymy tez Jordiego Mollę („Blow”, „Bad Boys II”), który wciela się w kryminalistę Antonia Quintanę. „Scenariusz był rewelacyjny – zawierał wszystko co składa się na dobry film.” – mówi aktor i dodaje : „Mój bohater ma klasę, jest niebezpieczny, mroczny, a jednocześnie uwodzicielski i zabawny. Jedynce czego pragnie to władza.” Molla wspomina, że reżyser podkreślał, że postać ma być postacią z krwi i kości : „Nie mogłem przesadzić, kluczowe było realistyczne przedstawienie Quintany.” Obsadę dopełniają Maggie Lace, która wciela w April (siostrę June) oraz Marc Lucas, który zagrał byłego chłopaka June, Rodneya.

June i Roy poznają się na lotnisku w Kansas. Trafią razem do Boston, Nowego Jorku, w Alpy, do Austrii, Hiszpanii i na Karaiby. Filmowcy kręcili w pięciu krajach, a przygotowując skomplikowane sceny kaskaderskie czuli się jak bohaterowie filmu. „Z początku nie wiedzieliśmy jak się za to wszystko zabrać, ale kiedy ruszyliśmy z miejsca nieźle nam poszło.” – mówi Cathy Konrad. Reżyser postawił na realizm i postanowił ograniczyć efekty komputerowe do minimum. „Pragnęliśmy, by widzowie czuli się jak uczestnicy zdarzeń i patrzyli na nie oczami June. Żeby poczuli się jak ona – przeciętna osoba, która przeżywa przygodę życia.” – mówi Mangold. Mangold i Konrad podjęli współpracę z tymi, do których mieli największe zaufanie – filmowcami, z którymi kręcili „3:10 do Yumy” . Jednym z tych filmowców jest Phedon Papamichael (zdjęcia). „Ustaliliśmy, że stawiamy na prostotę. Pragnęliśmy pokazać świat i jego piękno – bohaterowie odwiedzili spaloną Słońcem Jamajkę, gorącą Hiszpanię, ośnieżone Alpy. Chcieliśmy, by widzowie zapragnęli spełnić marzenie o podróżach.” – mówi Mangold. „Nigdy wcześniej nie pracowałem przy takim filmie. To nie jest ani typowy film akcji, ani typowa komedia romantyczna. To ciekawa, nowatorska produkcja. Uwielbiam łączyć różne gatunki i skusiła mnie wizja podróży. Dla autora zdjęć praca przy takim filmie to wyzwanie –w jednej scenie ktoś mdleje na Jamajce, za chwilę ucieka z pociągu jadącego przez Alpy.” – mówi Papamichael i dodaje : „Bohaterowie ciągle są w ruchu i przeżywają przygodę życia – oby widzowie zapragnęli przeżyć swoją.” Mangold i Papamichael pragnęli, by wizualna strona filmu przyciągała i kusiła. „Kręcąc w tylu pięknych miejscach i tylu wspaniałych, pięknych ludzi chcieliśmy pokazać ich w całej krasie.” – tłumaczy Papamichael i dodaje : „Obserwowanie Toma i Cameron było czystą przyjemnością. Łączy ich niezwykła chemia, aż błyszczą.” Papamichael miesiącami rozplanowywał kręcenie scen kaskaderskich, ale gdy przyszło co czego, w wielu sytuacjach postawił na spontaniczność : „Nie chcieliśmy być niewolnikami wcześniej ustalonego planu. Jim to elastyczny twórca otwarty na propozycje współpracowników i aktorów.” Papamichael wspomina, że jego ulubione scena to ta, w której June ściga się samochodem po ulicach Bostonu: „Kręciliśmy na ruchliwych ulicach i autostradach, miasto tętni życiem. Niełatwo było zrealizować te sceny i wymagało to wielu przygotowań. Na szczęście się udało.” Scenograf Andrew Menzies wspomina, że kiedy przeczytał scenariusz był zachwycony ilością wspaniałych lokalizacji : „Możliwość pracy nad takim filmem po prostu mnie zachwyciła. To dynamiczna, zachwycająca wizualnie produkcja.” Menzies postawił przede wszystkim na intensywne kolory : „Zaczęliśmy od szarości, bo takie było życie June zanim poznała Roya. Kiedy wyjechali do Europy na ekranie widać eksplozję barw. Alpy, Hiszpania – pokazanie tych miejsc to prawdziwe wyzwanie.” Mangold i Menzies podeszli do sprawy praktyczne i szukali jak najdogodniejszych lokalizacji. „Przygotowania trwało dość długo, ale kiedy kręcisz w Salzburgu czy Sewilli, gdzie nie spojrzysz znajdujesz wspaniałą lokalizację.” – mówi scenograf, który blisko współpracował z Cathy Konrad. „Jim skupia się na bohaterach, a Cathy ma świetne oko i pomaga przy scenografii czy zdjęciach.” – mówi. Kostiumolog Arianne Philips kilkakrotnie współpracowała z Mangoldem i zaprojektowanie strojów dla jednych z najgorętszych gwiazd Hollywood było dla niej wyzwaniem : „Byłam zachwycona współpracą z Tomem i Cameron. Mają barwne osobowości i cudownie było wyrazić to za pomocą kostiumów. Tom to ikona kina i źródło inspiracji. Przypomina mi takich aktorów jak Steve McQueen czy Paul Newman. Pragnęłam, by wyglądał zupełnie inaczej niż w swoich wcześniejszych filmach.” Arianne dobrze pamięta pierwsze spotkanie z Tomem: „Miał mnóstwo pomysłów. Uważał, że Roy powinien być ciepła i sympatyczną postacią. Rozmawialiśmy o ciuchach znanych amerykańskich projektantów.” Kostiumolog mówi, że dobór strojów dla Cameron był dla niej szalenie ważny : „June ciągle jest w biegu, przyszło jej uciekać nawet w stroju druhny. Ciuchy są elementem komediowym filmu.” Arianne tłumaczy też co ją inspirowało : „Kręciliśmy w różnych krajach. Każdy z nich ma swój charakter, który wyrażałam poprzez stroje.” ”Ona snuje opowieść za pomocą ubrań i dodatków. Ma świetne oko i talent.” – mówi Cathy Konrad. Aktorzy i ekipa dużo podróżowali i czuli się przez to jak bohaterowie filmu. „Pracuję w tym zawodzie od piętnastu lat, ale nigdy wcześniej nie jeździłam w trakcie zdjęć tyle co teraz.” – mówi Cameron Diaz i dodaje : „Zobaczyłam mnóstwo pięknych miejsc. Praca nad „Wybuchową parą” była ekscytująca.”

Film zachwyca efektami i akcją już od pierwszych scen. Widzowie zobaczą pościgi, ucieczkę przed bykami i wiele innych zapierających dech w piersiach scen akcji. Koordynatorem kaskaderów był Gregg Smrz, a reżyserem drugiej ekipy Brian Smrz. „Są rewelacyjni i nie poradziłbym sobie bez ich pomocy. Gdyby nie oni nie powstałoby wiele fantastycznych scen.” – mówi Mangold. W Salzburgu nakręcono jedną z najtrudniejszych sekwencji : skakanie po dachach. „Kręciliśmy w deszczową noc. Nie było łatwo, ale daliśmy z siebie wszystko i efekty naszej pracy są rewelacyjne.” – mówi Greg Smrz. Scena nie tylko robi wrażenie, ale i dużo mówi o tym jaki jest Roy. „To samotny człowiek, który stawia czoło stróżom prawa. Nie ma dokąd uciec i musi się zdecydować na niebezpieczny skok.” – mówi Mangold. Aktor do końca życia nie zapomni kręcenia tej sceny : „Spojrzałem w dół i zobaczyłem miejsce, na które miałem skoczyć. Kaskader Casy O’Neill zorientował się, że mam obawy i szczerze powiedział, że co prawda nic mi się nie stanie, ale poobijam się i na pewno będzie bolało.” Cruise skoczył i świetnie sobie poradził Gregg Smrz przyznaje, że jest bardzo zaangażowany w swoją pracę : „Rewelacyjnie się spisał chociaż nie jest kaskaderem. Od patrzenia na jego wyczyny nabawiłem się kilku siwych włosów.” Mangold chwali swoich aktorów : „Nie mogłem uwierzyć, że skaczą dla mnie po dachach, siedem pięter nad ziemią. Najsmutniejsze jest to, że w erze efektów komputerowych mało kto uwierzy, że Tom i Cameron naprawdę to zrobili.” Kręcąc w Bostonie Cameron stawiła czoło swoim lękom. Usiadła za kółkiem auta i wzięła udział w szalonym pościgu. Smrz był pod wrażeniem : „Świetnie sobie poradziła, nawet przy obrotach o 180 stopni. Mogłaby zagrać w filmie, którego akcja opiera się na takim pościgu.” W filmie nie brakuje oszałamiających scen pościgów. „Samochody mkną przez tunele, ludzie wypadają z wozów, wspinają się na auta, samochody się zderzają, wywracają, koziołkują. A w tym samym czasie Roy i June kłócą się jak stare małżeństwo.” – mówi Mangold. W Hiszpanii nakręcono „el encierro” czyli ucieczkę przed bykami. Tradycja biegu sięga XIV wieku i można się z nią spotkać w wielu hiszpańskich miastach, m.in. w Kadyksie gdzie nakręcono scenę. Cruise i Diaz mknęli na czerwonym motocyklu Dukati, gonili ich ludzie w Smartach. A naokoło byki… „Nie wsiadłabym na ten motocykl z nikim innym. Gdyby nie Tom, nie odważyłabym się na to. Nieskromnie powiem, że to jedna z najlepszych filmowych scen motocyklowych. Seksowna, zabawna i pełna akcji.” – mówi Cameron Diaz. „Kiedy zobaczyłem tłum ludzi i uświadomiłem sobie, że za piętnaście minut będę siedzieć na motocyklu poczułem uderzenie adrenaliny. Czekała mnie jedna z najtrudniejszych scen jakie kiedykolwiek kręciłem. Po chwili usłyszałem jak Hiszpanie krzyczą „olé, olé, olé” i poczułem jak ziemia się trzęsie…To było szaleństwo. Cameron złapała mnie tak mocno, że nie mogłem oddychać. Powtarzałem sobie, że nie mogę dać ciała, głównie dlatego, że Cameron siedzi tuż za mną. W tamtej chwili chyba oboje pożałowaliśmy, że Jim postanowił ograniczyć efekty komputerowe do minimum.” – mówi Cruise. Inną spektakularną scenę była ta, w której Tom przejmuje władzę nad samolotem. „Przygotowywaliśmy się do niej przez miesiąc. Walka składała się z siedemdziesięciu pięciu kroków. Wszystko odbyło się zgodnie z choreografią, Tom świetnie się spisał.” – wspomina Smrz. „Założenie było takie, że Roy obezwładnia pasażerów i członków załogi przy pomocy wszystkiego co znajdzie na pokładzie – pasów, masek tlenowych, poduszek. To było coś.” – mówi reżyser. Samolot nie ląduje na lotnisku lecz rozbija się w polu kukurydzy. „To była najtrudniejsza scena wymagająca efektów komputerowych. Zbudowaliśmy specjalną ramę, na której umieściliśmy kadłub samolotu. Potem przyszedł czas na turbulencje…” – wspomina koordynator efektów specjalnych, Michael Meinardus. W filmie pojawiają się niemal wszystkie istniejące pojazdy : samochody (m.in. Smarty) , pociągi (Al-Andulus), samoloty (727), helikopter (A-Star 350 Medevac) i motocykle (Ducati) i hydroplany (Icon A5). Cruise świetnie wspomina sceny pościgów : „Uwielbiam kręcić sceny akcji z pojazdami. W „Top Gun” zagrałem pierwszą w swoim życiu scenę na motocyklu. Później był „Szybki jak błyskawica” i „Mission Impossible”. Zależało mi na tym, żeby w „Wybuchowej parze” zagrać w scenach, w których nigdy wcześniej nie miałem okazji się pojawić. Jim zgodził się na część moich pomysłów i Cameron również – m.in. na ucieczkę przed bykami.” Sceny akcji to nie wszystko, choć są jednym z istotnych elementów filmu. „Mam nadzieję, że widzowie będą się świetnie bawić oglądając „Wybuchową parę”. To najważniejsze.” – mówi Tom Cruise.

TOM CRUISE (Roy Miller) to aktor, producent i filantrop, którego kariera filmowa trwa od niemal trzydziestu lat. Trzykrotnie nominowano go do Oscara i trzy razy wygrał Złoty Glob. Ma na swoim koncie wiele zróżnicowanych ról. Zagrał w niemal czterdziestu filmach i współpracował z takimi twórcami jak Francis Ford Coppola. Paul Brickman, Ridley Scott, Tony Scott, Martin Scorsese, Barry Levinson, Oliver Stone, Ron Howard, Rob Reiner, Sydney Pollack, Neil Jordan, Brian de Palma, Cameron Crowe, Stanley Kubrick, Paul Thomas Anderson, John Woo, Steven Spielberg, Michael Mann, J.J. Abrams, Robert Redford, Bryan Singer i James Mangold. Obecnie pracuje nad filmami „Mission Impossible 4” i „The Hardy Men”, a najnowsze filmy z jego udziałem to „Walkiria” Bryana Singera i „Jaja w tropikach” Bena Stillera (za rolę Lee Grossmana aktor otrzymał siódmą w swojej karierze nominację do Złotego Globu). Za role w filmach „Urodzony czwartego lipca”, „Jerry Maguire” i „Magnolia” nominowano go do Oscara i nagrodzono Złotym Globem. Pozostałe nominacje do Złotego Globu otrzymał za role w „Ryzykownym interesie”, „Ludziach honoru”, „Ostatnim samuraju” i „Jajach w tropikach”. Jest laureatem takich nagród jak BAFTA, SAG czy Chicago Film Critics Association. Był producentem kilkunastu filmów – m.in. „Walkirii”, „Mission Impossible”, „Ostatniego samuraja” czy „Vanilla Sky”. Otrzymał tytuł Harvard's Hasty Pudding Man of the Year i John Houston Award, a także The American Cinematheque Award za całokształt osiągnięć. Jest jedynym hollywoodzkim aktorem, który może się pochwalić swoim świętem – w Japonii ustanowiono Dzień Toma Cruise’a, który jest obchodzony szóstego października. Działa charytatywnie, głównie na rzecz dzieci. Organizacja Mentor-LA nagrodziła go za tę działalność, a w maju 2011 roku otrzyma Simon Wiesenthal Humanitarian Award. CAMERON DIAZ (June Havens) zadebiutowała w wieku dwudziestu jeden lat rolą Tiny Carlyle w filmie „Maska”, który odniósł światowy sukces. Zaraz po „Masce” zagrała w „Kolacji z arszenikiem” – niezależnej produkcji reżyserowanej przez debiutanta. W czarnej komedii zagrali Annabeth Gis, Ron Eluard, Jonathan Penner i Coutney B. Vance. Kolejnymi filmami, w których zagrała były m.in. „Feeling Minnesota”, „Ta jedyna”, „Urwanie głowy” i „Życie mniej zwyczajne”. W 1996 roku National Association of Theatre Owners nazwało ją „Gwiazdą Jutra” (wcześniej tytuł przyznano m.in. Nicole Kidman i Julii Ormond). „Mój chłopak się żeni” (pierwszy po „Masce” wysoko-budżetowy film, w którym zagrała) był letnim hitem kinowym 1997 roku. Za rolę Kimmy otrzymała Blockbuster® Entertainment Award for Favorite Supporting Actress in a Comedy. „Życie mniej zwyczajne” wyreżyserował Danny Boyle („Trainspotting”, „Slumdog Millionaire : Milioner z ulicy”) – aktorka spotkała się na planie z Ewanem McGregorem. Za rolę Mary ze „Sposobu na blondynkę” otrzymała New York Film Critics Circle Award, a także nominacje do Złotego Globu, Blockbuster Entertainment Award i MTV Movie Award. Komedię wyreżyserowali bracia Farrelly – okazała się sukcesem kasowym. Zagrała w takich filmach jak „Gorzej być nie może” Petera Berga, „Być jak John Malkovich” Spike’a Jonze’a (nominowano ją do Złotego Globu, SAG Award i nagrody BAFTA), „Męskiej grze” Olivera Stone’a (otrzymała Blockbuster Entertainment Award) i „Aniołkach Charliego” (nakręcono też sequel; oba filmy zarobiły ponad dwieście pięćdziesiąt milionów dolarów każdy). Użyczyła głosu księżniczce Fionie ze „Shreka” (i kolejnych jego części). W 2010 roku do kin wejdzie czwarta i ostatnia część. Na przełomie 2004 i 2005 roku zwiedziła świat w ramach programu „Trippin’” produkcji MTV. Trafiła w najbardziej egzotyczne miejsca na Ziemi. PETER SARSGAARD (Fitzgerald) słynie z tego, że grywa niezwykle zróżnicowane postaci. Obecnie pracuje nad filmem „Greek Lantern” Martina Campbella, a najnowsze produkcje z jego udziałem to „Była sobie dziewczyna” i „Sierota”. W 2004 roku zagrał w „Kinseyu” Billy’ego Londona. Wcielił się w protegowanego tytułowego bohatera i otrzymał za tę rolę nominację do Critic’s Choice Award. Za rolę Charlera Lane’a w „Pierwszej stronie” otrzymał wyróżnienia m.in. od Boston Society of Film Critics, Toronto Society of Film Critics i National Society of Film Critics, a także nominacje do Spirit Award i Złotego Globu. Krytycy i widzowie docenili jego rolę w „Nie czas na łzy” – wcielił się w gwałciciela. Gra nie tylko w filmach, ale i w teatrze – m.in. w „Wujaszku Wani” i „Mewie” Czechowa. Kształcił się w ramach Actors’ Studio Program na Washington University. Pierwszą rolę zagrał na off-Broadwayu w „Laurze Dennis” Hortona Foote’a. VIOLA DAVIS (Isabelle George) jest aktorką filmową, teatralną i telewizyjną. Obecnie gra na Broadwayu w sztuce „Fences”, w której partneruje Danzelowi Washingtonowi. Wciela się też w Lyndę P. Frazie w serialu „Wszystkie wcielenia Tary”. Ma na swoim koncie role w takich filmach jak „Antwone Fisher”, „Stan gry” czy „Noce Rodanthe”. Najnowsze filmy z jej udziałem to „It’s Kind of a FunnyStory” i „Jedz, módl się, kochaj”. W 2008 roku wystąpiła w „Wątpliwości” i otrzymała nominację do Oscara. Prócz tego nominowano ją do Złotego Globu, SAG Award i Breahtrhrough Award.Na małym ekranie można było ją oglądać w takich serialach jak „Kancelaria adwokacka”, „Nowojorscy gliniarze”, „City of Angels”, „Prawo i bezprawie” czy „Babski oddział”. W 2004 roku wystąpiła w „Intimate Apparel” w reżyserii Daniela Sullivana wystawianej przez Roundabout Theatre Company. Krytycy i widzowie chwalili jej rolę; nagrodzono ją Audelco Award, Lucille Lorter Award, Drama Desk, Drama League Award i Obie Award. Kształciła się w Juilliard Scholio Rohde Island College. PAUL DANO (Simon Feck) urodził się w 1984 roku i już cieszy się opinią jednego z najlepszych aktorów młodego pokolenia. Współpracował z takimi twórcami jak Paul Thomas Anderson i Jonathan Dayton. Najnowsze filmy z jego udziałem to „Gdzie mieszkają dzikie stwory” i „Gigantyczny”, a także „Dobre serce” i „Extra Man”. Skończył zdjęcia do „For Ellen”, w którym wciela się w muzyka walczącego z byłą żoną o prawo do opieki nad dzieckiem. Pojawił się też w „Meek’s Cutoff” Kelly Reichard, w którym zagrały Michelle Williams i Zoe Kazan. W 2007 roku nominowano go do nagrody BAFTA za rolę w „Aż poleje się krew”. Krytycy chwalili też jego rolę w „Małej miss” (otrzymał Broadcasr Film Critics Association Award i nominację do Independent Spirit Award). Gra w teatrze – w 2007 roku wystąpił w „Things We Want” w reżyserii Ethana Hawke’a. JORDI MOLLÀ (Antonio Quintana) to jeden z najsłynniejszych hiszpańskich twórców – aktor, reżyser, malarz i scenarzysta. Kształcił się w Barcelona Institute od Theatre, a także we Włoszech, na Węgrzech i w Anglii. Współpracował z takimi twórcami jak Bigas Luna, Pedro Almódovar, Peter Greenaway, Montxo Armendáriz, Ricardo Franco i Fernando Colomo. Zadebiutował w „Szynka, szynka” Bigasa Luny. Od tamtej pory zagrał m.in. w „Kwiecie mego sekretu” Almodovara, „Celestynie” Gerardo Very i „La Buea Estrella” Ricardo Franco. Jego hollywoodzki debiut miał miejsce w 2001 roku – Jorki wystąpił w filmie „Blow”. Dwa lata później zagrał w „Bad Boys II”, a w 2004 roku w „Alamo” Johna :ee Hancocka. Wyreżyserował dwa filmy krótkometrażowe – „Walter Peralta”, za który dostał National Short Film Award na Alcala de Henares Short Film Festival oraz „No Me Importa Irme Contiego”. Jego pierwszy film długometrażowy to „God’s on Air”, za który nominowano go do Golden Biznaga na Malaga Spanish Film Festival. MAGGIE GRACE (April Havens) zagrała ostatnio w „Uprowadzonej” u boku Liama Neesona. Thriller jest zupełnie inny od poprzedniego filmu z udziałem Maggie – „Rozważnych i romantycznych : Klubu miłośników Jane Austen”. Najnowsze filmy z jej udziałem to „The Experiment”, „Malice in Wonderland” i „Flying Lessons”, które wejdą do kin w 2010 roku. Pochodzi z Ohio. Największą sławę przyniosła jej rola Shannon Rutherford w serialu „Zagubieni”. Na małym ekranie można było ją oglądać m.in. w filmie „Murder in Greenwich” i serialu „Dowody zbrodni”. MARC BLUCAS (Rodney) wiązał swoją przyszłość z koszykówką, ale nie dostał się do NBA. Chciał studiować prawo, ale przed egzaminami obejrzał film „Ludzi honoru" i uświadomił.. sobie, że pragnie być aktorem. Jego telewizyjnym debiutem był film "Inflammable" z 1995 roku. Największą popularność przyniosła mu rola agenta Rileya Finna w serialu "Buffy postrach wampirów”. Najnowsze filmy z jego udziałem to „Mów mi Dave” i „Gdy zgaśnie namiętność”.

JAMES MANGOLD (reżyseria/scenariusz) wyreżyserował takie filmy jak „Spacer po linie”, „3:10 do Yumy” czy „Przerwana lekcja muzyki”. Jego filmy charakteryzuje ciekawa tematyka, fantastyczna obsada, oryginalne charakteryzacje i stylizacje oraz zapierające dech w piersiach zdjęcia. James jest synem malarza Roberta Magnolia. Zaczął karierę w przemyśle filmowym w wieku 21 lat od współpracy ze studiami Disneya. W 1995 roku napisał scenariusz do filmu „Oliver, syn Dolly”, do którego napisał też scenariusz. Film wyświetlano na Festiwalu Filmowym w Cannes i nagrodzono w 1996 roku na Festiwalu Filmowym w Sundance. Jego drugim filmem był „Copland”, w którym zagrali Sylwester Stalone, Harvey Keitel, Robert De Niro, Ray Liotta i Jeaneane Garafalo. Cieszył się opinią widzów i krytyków. Nakręcił ekranizację wspomnień Suzanne Kaysen – powstał film „Przerwana lekcja muzyki”. Grającą jedną z głównych ról Angelina Jolie otrzymała Złoty Glob i Oscara. Jeden z jego nowszych filmów to „Spacer po linie” – biograficzna opowieść o życiu Johnny’ego Casha i jego ukochanej June Carter Cash. W filmie zagrali Joaquin Phoenix i Reese Whiterspoon, którą nagrodzono za rolę June Oscarem. „3:10 do Yumy” to western z Russellem Crowe’em i Christianem Balem; film nominowana do Oscara, SAG Award i innych wyróżnień. Mangold wyreżyserował też pilotażowy odcinek serialu ”Uwaga, faceci!” z Anne Heche. CATHY KONRAD (produkcja) wyprodukowała kilkanaście filmów – najnowsze z nich to „3:10 do Yumy”, „Spacer po linie” i „Tożsamość”. Często współpracuje z mężem, reżyserem Jamesem Mangoldem, m.in. przy remake’u „Niemego świadka”. Współpracowała z takimi twórcami jak Hormony Korine, GaryFleder, Scott Rosenberg, Alexander Payne, Kevin Williamson i Ted Demme. STEVE PINK (produkcja) zaczął pracę w przemyśle filmowym w 1992 roku, zaraz po ukończeniu Berkeley University. Pracował przy takich filmach jak „Przeboje i podboje”, „Bez litości” czy „Zabijanie na śniadanie”. W 2006 roku wyreżyserował swój pierwszy film – „Przyjętego”. Od tamtej pory nakręcił jeszcze „Jutro będzie futro”, w którym zagrał John Cusack, z którym od dawna współpracuje. TODD GARNER (produkcja) to producent z wieloletnim stażem angażujący się zarówno w wysoko-budżetowe jak i niezależne produkcje. Latem 2005 roku założył własną firmę – Broken Road Productions. Współpracuje z najlepszymi z najlepszych. Obecnie nad filmami „Uczeń czarnoksiężnika” i „Zookeper”. W ramach Broken Road Productions wyjdzie najnowszy film z Adamem Sandlerem („Jack and Jill”). Zanim założył własną firmę pracował w Revolution Studios, Walt Disney Company i Buena Vista Motion Picture Group. JOE ROTH (kierownictwo produkcji) to założyciel Revolution Studios. Działają siedem lat firma wyprodukowała niemal pięćdziesiąt tytułów, m.in. „XXX”, „Pokojówkę na Manhattanie” i „Dwóch gniewnych ludzi”. Zanim założył swoją firmę pracował w Walt Disney Studios i Twentieth Century Fox. Angażuje się w akcje charytatywne. Uhonorowano go m.in. Humanitarian Award. ARNON MILCHAN (kierownictwo produkcji) to uznany producent kina wysoko-budżetowego i niezależnego. W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat zrealizował ponad sto filmów. Urodził się w Izraelu, studiował na Uniwersytecie w Genewie. Jego pierwszym sukcesem było przekształcenie firmy ojca w największe przedsiębiorstwo agrochemiczne w kraju. Do tej pory Milchan ma zmysł do interesów. Niedługo potem zaczął pisać do filmu, telewizji i teatrów, co zawsze go interesowało. Jednym z jego pierwszych projektów był „Amadeusz” Romana Polańskiego, a także „Dizengoff 99”, „La Menace”, „The Medusa Touch” i mini-serial „Masada”. W latach osiemdziesiątych wyprodukował między innymi „Króla komedii” Martina Scorsese, „Dawno temu w Ameryce” Sergio Leone i „Brazil” Terry’ego Gilliama. Po sukcesach „Pretty Woman” i „Wojny państwa Rose” Milchan założył New Regency Productions, w ramach którego zrealizowano takie filmy, jak „J.F.K” , „Sommersby”, „Czas zabijania”, „Uwolnić orkę”, „Klient”, „Tin Cup”, „Liberator”, „Tajemnice Los Angeles” , „Adwokat Diabła”, „Negocjator”, „Miasto Aniołów”, „Osaczeni” , „Podziemny krąg”, „Daredevil”, „Człowiek w ogniu”, „Zgadnij kto”, „Strażacki pies” czy „Alvin i wiewiórki”. Najnowszymi filmami, które wyprodukował są „Lustra” z Kieferem Sutherlandem, „Ślubne wojny” z Kate Hudson (która jest także producentką filmu) i Anne Hathaway, „Obcy na poddaszu”– komedię przygodową o grupie nastolatków, która broni swojego domu w Michigan przed atakiem kosmitów; „Marley i ja” na podstawie książki Johna Grogana z Owenem Wilsonem, Jennifer Aniston, Alanem Arkinem, Erichem Danem i Kathleen Turner. Milchan nawiązał współpracę z dwoma, wpływowi partnerami – Nine Network i Twentieth Century Fox. Fox odpowiada za dystrybucję filmów Regency na całym świecie (z wyjątkiem Niemiec, z którymi Regency zawarło osobną umowę), łącznie z sieciami kablowymi w Stanach, a także telewizją płatną i publiczną w innych krajach. Firma Milchana prężnie działa na rynku telewizyjnym, za pośrednictwem Regency Television („Zwariowany świat Malcolma”, „The Bernie Mac Show”). Regency wykupiło także udziały Chanel 10, BabyFirstTV i Izraeli TV Network. Ma także wyłączność do transmisji wydarzeń związanych z Sony Ericsson Women’s Tennis Association. E. BENNETT WALSH (kierownictwo produkcji) wyprodukował ostatnio „Stan gry” i „Furię”. Wcześniej wyprodukował świetnie przyjętego przez widzów i krytyków „Chłopca z latawcem” Marca Fostera. Największy sukces odniosły wyprodukowane przez niego „Kill Bill vol 1 i 2” Quentina Tarantino. Ukończył Boston’s Emmerson College. Po przeprowadzce do Nowego Jorku zajął się produkcją. PATRICK O’NEILL (scenariusz) przez wiele lat pracował w telewizji (m.in. nad pilotażowymi odcinkami seriali HBO, ABC, NBC i FOX). Zanim przeprowadził się do Los Angeles mieszkał w Chicago gdzie prężnie działał w środowisku teatralnym. PHEDON PAPAMICHAEL (zdjęcia) został nagrodzony już za swój pierwszy film – „Spud” wyświetlany na Cork Film Festival w Irlandii. Współpracował przy ponad trzydziestu filmach (m.in. „Ulubieńcach Ameryki”, „Patchu Adamsie”, „Fenomenie” czy „Ja cię kocham, a ty śpisz”). Jest twórcą filmowym, ale i telewizyjnym (pracował m.in. przy serialu „Dzikie palmy”). Nakręcił „Rysopis mordercy”, w którym wystąpili Sean Young i Drew Barrymore. Wiele filmów, przy których pracował świeci triumfy na festiwalach – m.in. „Milion Dollar Hotel” (wyświetlane w Berlinie, Cannes) czy „Lato albo 27straconych pocałunków”(Montpellier, Łódź). Współpracuje z twórcami reklam – nakręcił ich około setki dla takich marek jak Cadillac, Nissan czy Renault. Kręci też teledyski (m.in. dla takich artystów jak U2, Willie Nelson, The Killers, Eric Clapton). MICHAEL MCCUSKER (montaż) pracował ostatnio z Buzem Luhrmannem przy „Australii”. Wcześniej odpowiadał za montaż „3:10 do Yumy”, „Spacerypo linie” i seriali „Uwaga, faceci”. Był asystentem montażystów filmów „Pojutrze”, „Kate i Leopold”, „Patriota” i „The Third Miracle”. ARIANNE PHILLIPS (kostiumy) to utalentowana i uznana artystka współpracująca z filmowcami, projektantami mody i muzykami. W 2006 roku nominowano ją do Oscara za kostiumy do „Spaceru po linie”. Współpracowała z Mangoldem m.in. przy „3:10 do Yumy” (w sumie spotkali się na planie cztery razy). Często współpracuje z Madonną (od 1997 roku). Prócz projektowania kostiumów oddaje się byciu stylistką. JOHN POWELL (muzyka) pochodzi z Anglii, kształcił się w Trinity College of Music w Londynie. Jest synem muzyka grającego w londyńskiej in Sir Thomas Beecham’s Royal Philharmonic Orchestra. Zaczynał karierę od komponowania podkładów dźwiękowych do filmów reklamowych i programów telewizyjnych (London Air-Edel Music). W tym czasie współpracował również z Patrickiem Doyle'em i Hansem Zimmerem . Wytwórnię Air-Edel zdecydował się opuścić w 1995 roku, wtedy też wraz z Gavinem Greenawayem (kolega z Trinity) postanowili założyć swoje własne studio - Independently Thinking Music (ITM). W tym czasie nagrali ponad 100 tematów muzycznych do filmów reklamowych, niezależnych produkcji fabularnych oraz opery "An Englishman, Irishman and Frenchman". W 1997 roku przyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie rozpoczął współpracę z Dream Works, komponując muzykę do seriali telewizyjnych "High Incident" oraz "For the People". Zajmował się również aranżacją tematów muzycznych skomponowanych przez Stephena Schwartza do animowanego filmu "Książę Egiptu" ("Prince of Egipt"). Debiutował jako kompozytor muzyki do filmów fabularnych przy "Bez twarzy" z Johnem Travoltą i Nicolasem Cage'em. Jego dziełem jest również ścieżka dźwiękowa do obrazu "Endurance", opowiadającym o olimpijskim championie Haile Gebrselassie. John Powell współpracował ostatnio ze znakomitym kompozytorem Hansem Zimmerem przy tworzeniu tematów muzycznych do najnowszego projektu studia Dream Works - filmu "Droga do Eldorado" ("The Road to El Dorado"). Jest również kompozytorem muzyki do romantycznej komedii "Siły natury" ("Forces of nature") z Sandrą Bullock i Benem Affleckiem. Razem z Harrym Gregson-Williamsem stworzyli wcześniej kompozycje do cieszącej się ogromną popularnością komputerowej animacji "MrówkaZ"(„Antz”). Ma na swoim koncie kompozycje do takich filmów, jak „P.S. Kocham Cię” („P.S. I Love You”), „Ultimatum Bourne'a” („The Bourne Ultimatum”), „X-Men: Ostatni bastion”(„X-Men: The Last Stand”), „Happy Feet: Tupot małych stóp” („Happy Feet”), „Lot 93” („United 93”), „Epoka lodowcowa 2: Odwilż”(„Ice Age 2: The Meltdown”), „Roboty”(„Robots”), „Alfie”, „Krucjata Bourne'a”(„The Bourne Supremacy”), „Pan 3000”(„Mr. 3000”), „Zapłata” („Paycheck”),„Teściowie” („The In-Laws”), „Tożsamość Bourne'a”(„The Bourne Identity”), „Dobosz”(„Drumline”), czy „Dwa tygodnie na miłość”(„Two Weeks Notice”).

Więcej o filmie:


https://vod.plus?cid=fAmDJkjC