FILM

Film o pszczołach (2007)

Bee Movie

Pressbook

Komedia, która zmieni twoje spojrzenie na świat mieszkańców ula!

Spróbujmy przez chwilę spojrzeć na świat oczami pszczoły, a szczególnie jednego z jej przedstawicieli – Barry’ego B. Bensona (głos nominowanego do nagród Emmy i Złotego Globu Jerry’ego Seinfelda). Ten świeżo upieczony, ambitny absolwent pszczelego collegu pragnie od życia czegoś więcej niż nieuniknionej kariery w miodowym biznesie. Wykorzystuje więc nadarzająca się okazję i wyrywa się z ula. To poszukiwanie wolności prowadzi go do świata, którego nie wyobrażał sobie nawet w najśmielszych marzeniach. W ‘nowym’ świecie Barry poznaje kwiaciarkę z Nowego Jorku o imieniu Vanessa (laureatka Oscara® Renée Zellweger) i dla niej łamie kardynalną zasadę rządzącą światem pszczół – ‘Nigdy nie rozmawiać z człowiekiem!’. Przyjaźń między dwojgiem nowych znajomych szybko się rozwija, a Barry przechodzi ekspresowy kurs radzenia sobie w świecie ludzi. Z czasem odkrywa, że produkowane w pocie i znoju pszczele bogactwo – miód stoi sobie jak gdyby nigdy nic na półkach każdego sklepu i może być kupione przez każdego, kto tylko ma na to ochotę. Zaszokowany swoim odkryciem i jawną niesprawiedliwością postanawia pozwać rasę ludzką do sądu o kradzież pszczelego specjału i bezprawne zbijanie na nim fortuny.

“Film o pszczołach” to pierwsze przedsięwzięcie Seinfelda w świecie animacji pełnometrażowej, znanego i utytułowanego komika, który tym razem nie tylko użyczył swojego głosu centralnej postaci filmu, ale również miał swój wkład przy pisaniu scenariusza i produkcji filmu.

Wśród aktorów, którzy użyczyli swoich głosów postaciom filmu, oprócz Seinfelda i Zellweger znalazła się cała plejada utalentowanych artystów komediowych, w tym między innymi Matthew Broderick (“Wesołych świąt” /Deck the Halls/, “Producenci” /The Producers/) jako filmowy Adam Flayman, najlepszy kumpel Barry’ego, który w przeciwieństwie do Barry’ego zadowolony jest z życia na pszczeli sposób. Kolejnym wielkim nazwiskiem obsady jest John Goodman (“Samochody” /Cars/, “Potwory i spółka” /Monsters, Inc./) tym razem w roli Laytona T. Montgomery’ego, gadatliwego adwokata o dużych wpływach, ale wątpliwej moralności. Z kolei Chris Rock (“Madagaskar,” “Wykiwać klawisza” /The Longest Yard/) to filmowy Mooseblood, kolorowy insekt o swoistym spojrzeniu na życie owada, którego Barry spotyka podczas swojej wyprawy do świata ludzi. Patrick Warburton (“Sezon an misia” /Open Season/, “Kurczak mały” /Chicken Little/) użyczył głosu postaci Kena, agresywnego partnera tenisowego Vanessy, pretendującego do sntanowiska jej oficjalnego narzeczonego. Laureatka Oscara® Kathy Bates (“Charlotte’s Web,” “Failure to Launch”) oraz równie utytułowany twórca filmowy Barry Levinson wcielili się w role czułych i troskliwych rodziców Barry’ego - Janet i Martina Bensonów, zaskoczonych buntowniczą naturą swojego syna.

DreamWorks Animation SKG ma przyjemność zaprezentować Państwu we współpracy z Columbus 81 Productions swoją najnowszą produkcję FILM O PSZCZOŁACH /Bee Movie/, którego dystrybutorem jest Paramount Pictures. Reżyserami filmu są Simon J. Smith i Steve Hickner. Animacja powstała na podstawie scenariusza Jerry’ego Seinfelda oraz zespołu Spike Feresten & Barry Marder & Andy Robin. Producentami filmu są Jerry Seinfeld i Christina Steinberg. Muzykę skomponował Rupert Gregson-Williams.

Stojący od wielu lat na czele DreamWorks Animation, Jeffrey Katzenberg, już dawno próbował ściągnąć do współpracy ikonę świata komedii – Jerry’ego Seinfelda, odnoszącego ogromne sukcesy zarówno na scenie monologu komediowego, jak i utytułowanego współtwórcy i gwiazdy sitcomu “Seinfeld”. Na przeszkodzie stał zawsze napięty do granic możliwości terminarz artysty. Sam Seinfeld podkreśla, że powodem był także brak pomysłu na projekt animacyjny. Do czasu…

Do czasu kolacji ze Stevenem Spielbergiem w Hamptons. To właśnie podczas niej Seinfeld wpadł na zaimprowizowany pomysł nakręcenia filmu o świecie pszczół, który nosiłby po prostu tytuł “Film o pszczołach”. Spielbergowi pomysł przypadł do gustu na tyle, że chwycił za słuchawkę telefonu i zadzwonił do Katzenberga, swojego partnera biznesowego z DreamWorks. Następnego dnia Katzenberg skontaktował się już osobiście z Seinfeldem, żeby omówić szczegóły projektu „O pszczołach”. Seinfeld nie ukrywa, że od dawna był zafascynowany światem tych niezwykle pożytecznych owadów. Jak mówi: “Życie w ulu jest fascynujące – cała ta hierarchia społeczna, organizacja pracy, geometria i porządek. No i jak na owada, to produkt pracy pszczół – miód, jest również zaskakujący. Pomyślałem zatem, że może być całkiem niezły punkt zaczepienia – miód. Pszczoły pracują przecież w pocie czoła żeby wyprodukować drogocenny złoty produkt, a ludzie, bez większego wysiłku sobie go przywłaszczają. Do tego nie każdy zastanawia się ile wysiłku musiały włożyć w to pracowite owady! Pszczoły z pewnością są przekonane, że zbierają nektar na własne potrzeby. A tu człowiek wkracza brutalnie, zabiera miód, pakuje w słoiki i nakleja etykietę, która ma przyciągnąć jak najwięcej klientów. To przecież najczystszy przejaw niewolnictwa – pszczoły pracują, a ludzie zbijają na ich pracy majątek! To zresztą z grubsza zarys całej filmowej historii.”

O ile rzucona od niechcenia podczas kolacji uwaga na temat potencjalnego filmu nie wymagała specjalnego wysiłku, o tyle cały proces od pomysłu na ekran był już zadaniem zakrojonym na wielką skalę i wymagającym ogromu pracy. Tym bardziej, że Sienfield miał co prawda doświadczenie w pracy w przemyśle filmowym, ale animacja była mu dotychczas zupełnie obca. Kiedy jednak projekt „Filmu o pszczołach” otrzymał zielone światło Seinfeld przeszedł szybki kurs animacji, którego udzielił mu Katzenberg. Katzenberg przez cały czas powstawania filmu sprawował nad nim pieczę od strony producenckiej i eksperckiej. Jak mówi Seinfeld: “Wiedziałem naprawdę niewiele jeśli chodzi o zaplecze produkcji takiego filmu. Wszystkiego musiałem praktycznie nauczyć się od samego początku. Jeffrey (Katzenbergh) był w tej dziedzinie moim nauczycielem i mentorem. Ja wiem, jak napisać zabawny tekst, ale jak z niego zrobić materiał do realizacji animacyjnej było już dla mnie czarna magią.”

Dla Seinfelda ten trwający ponad cztery lata - od momentu powstania pomysłu do przeniesienia go na ekran, był dodatkowo wymagający z uwagi na odgrywanie przy jego tworzeniu potrójnej roli – pomysłodawcy i współautora scenariusza, producenta i jednego z głównych aktorów. Znany z perfekcyjnego podejścia do pracy Seinfeld sprawił się i tym razem znakomicie, a rezultatem wysiłków jego, znakomitego zespołu aktorów oraz twórców filmu jest nowy rodzaj animowanej komedii opowiadającej historię pszczelego ‘everymana’ – Barry’ego B. Bensona, poszukującego lepszego życia poza ulem.

Wraz z podjęciem decyzji o przeniesieniu pomysłu Seinfelda na ekran rozpoczęły się poszukiwaniu twórców, którzy pomogliby w zrealizowaniu tego ambitnego projektu. Jeśli chodzi o kierowanie całym projektem od strony reżyserskiej, wybór padł na Simona J. Smitha. Dla tego weterana animacji komputerowej, będącego jednocześnie doświadczonym reżyserem wielu projektów pomysł Seinfelda polegający na próbie połączenia ze sobą za sprawa animacji świata pszczół i ludzi na pierwszy rzut oka wydawał się co najmniej niekonwencjonalny, a mówiąc bardziej dosadnie szalony. Jak mówi Smith: „Kiedy po raz pierwszy trafił w moje ręce scenariusz tego filmu pomyślałem sobie, że jest on absolutnie zakręcony. W pozytywnym tego słowa znaczeniu – niezwykle oryginalny i fascynujący. Od razu dało się w nim wyczuć humor Jerry’ego Seinfelda i jego punkt widzenia na świat przefiltrowany przez postaci filmowych bohaterów – pszczół. Tego naprawdę do tej pory nie było w świecie animacji. Do tego ten film wiele mówi o nas samych – ludziach. Mówi o zorganizowanym społeczeństwie, o tym jak się zachowujemy i o tym że często reagujemy w sposób całkowicie niezrozumiały.”

Z kolei następny zaangażowany do projektu twórca – reżyser animacji Steve Hickner podkreśla niezwykle inspirujący charakter połączenia osoby Seinfelda z postaciami pszczół. Jak twierdzi: “Jerry jest królem komedii obserwacyjnej. Myślę, że podobnie i nasz film poprzez postaci owadów będzie pokazywał prawdziwą naturę ludzką w sposób świeży i niezwykle zabawny. Sam Jerry jest z pewnością częścią Barry’ego Bensona i na odwrót Barry pokazuje nam inne strony Jerry’ego Seinfelda, których do tej pory nie znaliśmy.”

Zdaniem producentki Christiny Steinberg (“Skarb narodów” /National Treasure/), posiadanie w zespole twórców takiej osoby jak Seinfeld w charakterze ‘kapitana statku’ jest zawsze ogromnym błogosławieństwem dla całego projektu. Jak mówi: “Wiem, że mógł być taki moment, kiedy Jerry chciał po prostu przekazać scenariusz własnego pomysłu w nasze ręce czekając spokojnie na rezultat końcowy do premiery filmu. Tak się jednak nie stało. Koniec końców zaangażował się tak bardzo, że niemalże przeniósł się z domu do studio filmowego, spędzając w nim codziennie co najmniej osiem godzin. Jego wkład był niezwykle cenny na każdym etapie tworzenia tej produkcji, szczególnie zaś przy współpracy z animatorami, którzy mogli zawsze rozwiać swoje wątpliwości jeśli chodzi o detale scenariusza, bądź postać głównego bohatera. To dla nich Jerry niezmordowanie odgrywał każdą linijkę tekstu, co najmniej dwa razy dziennie. Do tego przez co najmniej trzy godziny dziennie odgrywał mimikę swojej postaci, tak, żeby można było uchwycić jej najdrobniejsze niuanse. Tym sposobem pozostali twórcy filmu mogli zapoznać się z jego stylem gry aktorskiej, wyłapując jednocześnie tak istoty element komediowy.”

Scenariusz, na podstawie, którego kręcono kolejne sceny filmu powstał na podobnych zasadach jak tworzone wcześniej przez Seinfelda seriale – jako rezultat całkowicie zbiorowego procesu. Ten duch zbiorowego wysiłku połączył Seinfelda, Spike’a Ferestena, Barry’ego Mardera i Andy’ego Robina, a na dalszym etapie realizacji także reżyserów Smitha i Hicknera oraz producentkę Steinberg. Efekt tej zbiorowej pracy jest fascynujący, o czym widzowie będą mogli się przekonać już niedługo.

SIMON J. SMITH (Reżyser) dołączył do zespołu PDI/DreamWorks w 1997. Jest weteranem animacji komputerowej, a z dziedziną tą ma do czynienia od ponad 20 lat. Smith nadzorował między innymi prace działu rozplanowania przy pierwszej animowanej produkcji komputerowej PDI/DreamWorks “Mrówka Z” /Antz/. Później pełnił rolę operatora kamery przy kręceniu kultowego “Shreka”, a także reżysera przy produkcji Universal Studios “Shrek 4-D.”

Smith rozpoczynał swoją karierę w Londynie, gdzie pracował w stacji SVC Television, studio specjalizującym się w montażu i efektach specjalnych – Framestore oraz studio postprodukcyjnym, w którym założył własny dział specjalizujący się w produkcjach trójwymiarowych. Przed dołączeniem do zespołu DreamWorks Smith pracował w Londynie w studio The Mill jako główny specjalista efektów trójwymiarowych przy filmach reklamowych, m.in. dla Nike, Hondy, Volvo i VW Polo. Był pionierem w dziedzinie pre-wizualizacji. Wykorzystał swoje umiejętności tworząc dział rozplanowania, będący obecnie integralną częścią procesu kręcenia filmów PDI. Swoją wiedzą w tej dziedzinie Simon podzielił się także ze studio Aardman Animations, wspomagając w ten sposób produkcję filmu “Uciekające kurczaki” /Chicken Run/.

Smith nakręcił w swoje karierze wiele filmów reklamowych oraz wideoklipów, w tym między innymi nagrodzony teledysk do utworu “Go West” Pet Shop Boys.

STEVE HICKNER (Reżyser). Jeden z najbardziej doświadczonych w branży twórców animacji. Jego debiutem reżyserskim była epicka produkcja animowana DreamWorks “Książę Egiptu” /The Prince of Egypt/. Następnie w roli producenta wykonawczego pracował przy filmie “Józef – władca snów” /Joseph: King of Dreams/. W swojej filmografii ma również takie tytuły jak: telewizyjny “Father of the Pride”, kinowy “Rybki z ferajny” /Shark Tale/ oraz “Skok przez płot” /Over the Hedge/.

Przed dołączeniem do zespołu DreamWorks pełnił rolę producenta filmów animowanych “Opowieść o dinozaurach” /We’re Back! A Dinosaur’s Story/ oraz “Balto”. Wcześniej w swojej karierze pracował przy takich produkcjach animowanych jak: “Mała syrenka” /The Little Mermaid/, “Taran i magiczny kocioł” /The Black Cauldron/, “Wielki mysi detektyw” /The Great Mouse Detective/ oraz “Kto wrobił królika Rogera” /Who Framed Roger Rabbit/.

CHRISTINA STEINBERG (Producent) dołączyła do zespołu DreamWorks Animation w 2005 roku z zamiarem zajęcia się produkcją animowanej komedii Jerry’ego Seinfelda “Film o pszczołach” /Bee Movie/.

Wcześniej prowadziła firmę producencką Junction Entertainment, którą razem z reżyserem Jonem Turteltaubem założyła w 1998 roku. Wspólnie wyprodukowali kilka dużych tytułów, w tym, między innymi przebojowy “Skarb narodów” /National Treasure/ Jerry’ego Bruckheimera z udziałem Nicolasa Cage’a; disneyowski “Dzieciak” /The Kid/ z Brucem Willisem oraz film, w którym wystąpił Anthony Hopkins „Instynkt” /Instinct/. Jeszcze wcześniej w swojej karierze, przed rozpoczęciem współpracy z Turteltaubem, Steinberg zajmowała stanowisko wiceprezesa ds. produkcji wytwórni Touchstone Pictures, gdzie miała okazję pracować m.in. z Robertem Redfordem i Michelle Pfeiffer przy “Namietnościach” /Up Close and Personal/, a także Johnem Travoltą przy filmie „Fenomen” /Phenomenon/.

SPIKE FERESTEN (Scenariusz). Zajmujący się od wielu lat pisarstwem, Feresten po różnych próbach pokierowania swoją karierą w 1995 roku trafił do zespołu scenopisarzy przebojowego programu “Kroniki Seinfelda” /Seinfeld/, gdzie pracował przez trzy kolejne lata. W tym czasie za swoją prace nominowany był do nagrody Emmy. W swoim dotychczasowym dorobku ma także scenariusze do kilku odcinków telewizyjnych produkcji “Space Ghost Coast to Coast” oraz “The Jamie Kennedy Experiment”.

DOUG COOPER (Kierownik zespołu efektów wizualnych) dołączył do ekipy DreamWorks w 1986 roku jako specjalista animacji komputerowej oraz reżyser techniczny powstającego w tym czasie w wytwórni filmu “Książe Egiptu” /The Prince of Egypt”. Później pełnił rolę specjalisty zapisu cyfrowego przy produkcji “Mustang z Dzikiej Doliny” /Spirit: Stallion of the Cimarron/. Ostatnio zajmował się efektami wizualnymi filmu “Rybki z ferajny” /Shark Tale/.

Zanim rozpoczął swoją prace w DreamWorks, Cooper pracował jako planista sceny i pisał komputerowe programy efektów specjalnych dla produkcji Amblimation “Balto”. Wcześniej jako koordynator techniczny nadzorował prace nad “Opowieściami o dinozaurach” /We’re Back! A Dinosaur’s Story/.

Cooper jest członkiem branżowych stowarzyszeń Visual Effects Society (VES), ACM/SIGGRAPH oraz ASIFA Hollywood.

Dla pomysłodawcy i współautora scenariusza/producenta oraz aktora, który użyczył swego głosu głównemu bohaterowi, założenie, że centralną postacią filmu będzie pszczoła – Barry, który postanowił wyrwać się ze swojego naturalnego środowiska dawało znakomitą możliwość spojrzenia z dystansu na naszą własną kulturę, świat ludzi. Jak mówi Seinfeld: “Barry jest absolwentem collegu i – trochę tak jak główny bohater filmu “Absolwent” – nie do końca jest pewien gdzie tak naprawdę jest jego miejsce. Za sprawą serii okoliczności, porzuca życie w znanym mu dotychczas ulu i trafia do świata ludzi. Jest nim zafascynowany, poznaje coś czego do tej pory nie mógł sobie nawet wyobrażać i robi rzeczy, o których innym pszczołom się nawet nie śniło”.

W świecie ludzi jego przyjaciółką zostaje kwiaciarka Vanessa. Swojego głosu postaci tej użyczyła Renée Zellweger.

Seinfeld od zawsze był ogromnym wielbicielem talentu Renée Zellweger i to właśnie o niej pomyślał w pierwszym rzędzie szukając odpowiedniego głosu dla Vanessy. Jak mówi: “Renée ma tę wspaniałą umiejętność odgrywania zarówno ról dramatycznych, jak i komediowych, śmiesznych i nieco zwariowanych. Ma wspaniałe umiejętności i wielki talent. A do tego wspaniały głos. Nie miałem wątpliwości, że to właśnie ona powinna znaleźć się w obsadzie „Filmu o pszczołach”.

Entuzjazm samej aktorki dla projektu filmu wynikał z kilku czynników. Po pierwsze była to możliwość pracy z Seinfeldem, po drugie duża swoboda twórcza, którą aktorka bardzo sobie ceni, a także, jak podkreśla wspaniała zabawa, jaka była praca przy filmie. Zellweger mówi: “Jedyne ograniczenia w animacji to wyobraźnia jej twórców. Przy tego rodzaju pracy można próbować rzeczy na milion sposobów. Mi samej towarzyszy zawsze ogromna ekscytacji w studio nagraniowym, ciekawość tego, co za chwilę się wydarzy i jaki będzie efekt końcowy. W przypadku „Filmu o pszczołach” jest to efekt niezwykle zabawny”.

JERRY SEINFELD (Barry B. Benson /Scenariusz/Producent) urodził się w Nowym Jorku na Brooklynie, a dorastał w Massapequa, na Long Island. Od razu po ukończeniu Queens College zaczął początkowo amatorsko pojawiać się w nowojorskim programie “Catch a Rising Star.” Później występował ze swoimi programami autorskimi w lokalnych klubach. Jego kariera nabrała przyspieszenia w 1981 roku, kiedy to w wieku 27 lat został dostrzeżony w programie Johnny’ego Carsona ”The Tonight Show”.

Później występował także w programach rozrywkowych David Lettermana i Merva Griffina. Z czasem stał się wiodącym specjalistą od monologu komediowego.

W 1989 roku Seinfeld połączył siły ze znanym mu ze sceny komikiem Larrym Davidem i wspólnie stworzyli program „The Seinfeld Chronicles” dla Castle Rock Entertainment. Show okazał się prawdziwym hitem i z czasem został zakupiony przez stację NBC, gdzie wyświetlano go jako program “Kroniki Seinfelda” /Seinfeld/. W 1998 roku po dziewięciu niezwykle pomyślnych dla niego latach, wyświetlono ostatni odcinek, którego widownia liczyła łącznie 75 milionów osób. Przez wiele lat show Seinfelda utrzymywał się w czołówce rankingów najlepszych programów komediowych.

Po zakończeniu współpracy z telewizją Seinfeld wrócił do tego, co kocha najbardziej – scenicznego monologu komediowego. W 2001 roku artysta zaczął tworzyć swój nowy program, który został udokumentowany w filmie “Comedian”, będącym spojrzeniem zza kulis na świat monologu komediowego.

W 2003 roku, Seinfeld napisał bestsellerową książkę dla dzieci pod tytułem Halloween, bardzo dobrze przyjętą zarówno przez krytykę, jak i czytelników.

Obecnie mieszka w Nowym Jorku z żoną Jessicą i trójką dzieci.

RENÉE ZELLWEGER (Vanessa) otrzymała Nagrodę Akademii® (2003), nagrody SAG, Złotego Globu i BAFTA za swoją znakomitą rolę drugoplanową w filmie “Wzgórze nadziei” /Cold Mountain/. Oscar® za “Wzgórze nadziei” był już trzecią z kolei nominacją aktorki do tej prestiżowej nagrody. W 2002 roku nominowana była za tytułową rolę w filmie “Pamiętnik Bridget Jones” /Bridget Jones’s Diary/, a w kolejnym za rolę morderczyni Roxie Hart w wyreżyserowanej przez Roba Marshalla filmowej adaptacji musicalu Boba Fosse’a “Chicago.” Aktorskie, wokalne i taneczne umiejętności aktorki docenione zostały również przez inne opiniotwórcze gremia, czego wyrazem były nagrody Złotego Globu i SAG.

Zellweger ponownie pojawiła się na ekranach jako Bridget Jones w 2004 roku sequelu “Bridget Jones: w pogoni za rozumem” /Bridget Jones: The Edge of Reason/. W 2005 roku nakręciła film „Człowiek ringu” /Cinderella Man/, w reżyserii Rona Howarda, z udziałem Russella Crowe’a.

Urodzona w stanie Teksas Zellweger ukończyła naukę na uniwersytecie stanowym, gdzie jako jeden z przedmiotów wybrała aktorstwo. Dzięki temu miała szanse zaistnieć w świecie filmu telewizyjnego. Swoje pierwsze role zagrała więc w “A Taste for Killing” oraz “Ciosie w serce” ./Murder in the Heartland/. Nadal mieszkając w Teksasie debiutowała na dużym ekranie w filmie Richarda Linklatera “Dazed and Confused,” a następnie zagrała niewielką rolę w filmie Bena Stillera “Orbitowanie bez cukru” /Reality Bites/ oraz “8 sekund” /8 Seconds/. Swoją pierwszą dużą rolę otrzymała w filmie “Love and a 45”, nominowana była za nią do nagrody Independent Spirit Award. Wystąpiła następnie w filmach “Teksańska masakra piłą łańcuchową: nowe pokolenie” /The Return of the Texas Chainsaw Massacre/, “Empire Records” i “The Whole Wide World,” który ponownie przyniósł jej nominację Independent Spirit.

Dopiero jednak kreacja u boku Toma Cruise’a w filmie Camerona Crowe’a „Jerry Maguire” uczyniła z niej prawdziwą gwiazdę.

Zellweger swój pierwszy Złoty Glob otrzymała w 2001 roku za rolę fanki oper mydlanych w czarnej komedii Neila LaBute’a “Siostra Betty” /Nurse Betty/ z udziałem Morgana Freemana i Chrisa Rocka. Jej filmografia to również takie tytuły jak: “Najważniejsza rzecz” /One True Thing/ z Meryl Streep i Williamem Hurtem; romantyczna komedia “Kawaler” /The Bachelor/ z Chrisem O’Donnellem; film braci Farrelly „Ja, Irena i ja” /Me, Myself & Irene/”, z udziałem Jima Carrey’a; dramat “Biały oleander” /White Oleander/ z Michelle Pfeiffer i Robin Wright-Penn; romantyczna komedia “Do diabła z miłością” /Down With Love/z udziałem Ewana McGregora, animacja „Rybki z ferajny” /Sharks Tale/, w której użyczyła swojego głosu postaci Angie, a także niedawny obraz “Miss Potter”, w którym zagrała rolę Beatrix Potter.

Zellweger wkrótce rozpocznie pracę przy reżyserowanym przez Eda Harrisa filmie “Appaloosa”, a także “Chilled in Miami”.

MATTHEW BRODERICK (Adam Flayman) dwukrotny laureat nagrody Tony, utalentowany aktor dramatyczny i filmowy. Na dużym ekranie można go było oglądać niedawno w produkcjach “Then She Found Me” z Helen Hunt oraz komedii “Wesołych świąt” /Deck the Halls/ z Dannym DeVito. W przyszłym roku wejdzie na ekrany jego najnowszy film “Margaret” z udziałem Matta Damona i Marka Ruffalo.

Aktor ma w swoim dorobku liczne role dramatyczne. Występował na Broadway’u w inscenizacjach “The Odd Couple”, “The Foreigner” na deskach Roundabout Theatre oraz sztuce “The Producers”, która z czasem została przeniesiona na ekran. W tym sezonie występuje w produkcji Kennetha Lonergana “Starry Messenger”.

Aktor urodził się w Nowym Jorku. Tam też debiutował w wieku 17 lat na scenie, u boku ojca Jamesa Brodericka w inscenizacji sztuki “On Valentine’s Day.” Przez długi czas był związany ze sceną dramatyczną. Pierwszą nagrodę Tony przyniosła mu rola w “Brighton Beach Memoirs” Neila Simona (zagrał również w jej sequelu “Biloxi Blues”), drugą rola w “How to Succeed in Business Without Really Trying.”

Na dużym ekranie debiutował w adaptacji sztuki Neila Simona "Powrót Maxa Dugana” /Max Dugan Returns/. Od tamtego czasu jego filmografia wzbogaciła się o takie tytuły jak: “Godzilla,” “Miłość jak narkotyk” /Addicted to Love/, “Telemanik” /The Cable Guy/, “Inspektor Gadżet”, “War Games”, “Król lew” /The Lion King/, “Pani Parker i krąg jej przyjaciół” /Mrs. Parker and the Vicious Circle/, “Projekt X,” “Rodzinny interes” /Family Business/, “Nowicjusz” /The Freshman/, “Ujęcie” /The Last Shot/ oraz “Żony ze Stepford” /The Stepford Wives/.

JOHN GOODMAN (Layton T. Montgomery) to wielkie nazwisko świata filmu. Z przemysłem rozrywkowym aktor związany jest od ponad 30 lat. Znany z charakterystycznych ról, między innymi męża Roseanne z serialu telewizyjnego pod tym samym tytułem (cztery nominacje do Złotego Globu) oraz produkcji braci Coen: „Big Lebowski”, "Barton Fink", "Hudsucker Proxy" i "Bracie gdzie jesteś" /O Brother, Where Art Thou?/. W swoim bogatym dorobku ma role dramatyczne, filmowe i kinowe. Jego filmografia to między innymi: “Wielkie życie” /Beyond the Sea/, “Jeźdźcy Apokalipsy” /Masked and Anonymous/, “Storytelling,” “Wygrane marzenia” /Coyote Ugly/, “Z księżyca spadłeś?” /What Planet Are You From?/, “O czym marzą faceci? /One Night at McCool's/, “Ciemna strona miasta” /Bringing Out the Dead/,” “Pożyczalscy” /The Borrowers/, “Blues Brothers 2000,” “Flinstonowie” /The Flintstones/, “Arachnophobia,” “Evan Wszechmogący” /Evan Allmighty/ oraz „Posłaniec” /The Runner/, żeby wymienić zaledwie część z nich.

Goodman wielokrotnie użyczał swojego głosu postaciom filmów animowanych. Wcześniej pracował przy produkcjach: “Potwory i spółka” /Monsters, Inc./, “Nowe szaty cesarza” /The Emperor’s New Groove/, “Bajki szczura Finka” /Tales of the Rat Fink/ oraz “Księga dżungli 2” /The Jungle Book II/.

Więcej o filmie:


https://vod.plus?cid=fAmDJkjC