Agnozja – z języka greckiego znaczy nieświadomość, niewiedza: to częściowa albo całkowita utrata zdolności rozpoznawania znanych przedmiotów, zwłaszcza za pomocą wzroku, słuchu i dotyku, powstaje zazwyczaj jako skutek uszkodzenia mózgu.
Wyobraź sobie, że nie możesz ufać swoim zmysłom. Komu uwierzysz? Kogo pokochasz?
Istnieje świat, w którym nic nie jest tym, czym się wydaje. Dźwięki, obrazy i smaki są jedynie iluzją. To jej świat. Joana cierpi na agnozję. Nie potrafi odróżnić prawdy od misternie zaplanowanej manipulacji. Jej zmysły stają się jej największym wrogiem. Jako jedyna osoba znająca wartą fortunę tajemnicę pada ofiarą cynicznej gry. Miłość, która miała chronić ją przed światem, stanie się jej więzieniem. Obezwładniająca siła pożądania, która połączy Joanę, Vicenta i Carlesa w miłosnym trójkącie, zmieni ich życie na zawsze.
Najnowszy film producentów „Labiryntu Fauna” i „Sierocińca” otwiera przed widzami nowy wymiar postrzegania rzeczywistości. Największy oszust - ludzki umysł, doprowadzi kochanków na skraj zupełnego zatracenia.
Agnozja - do utraty zmysłów
„Agnozja” ma w sobie majestatyczność i od pierwszej sceny olśniewa stroną wizualną. Jest w tym taka poezja i piękno oraz idealna harmonia, że widz da się porwać opowiadanej historii.
Eye for Film
Uczta dla oka.
Independent Film Channel
Opowieść wciąga widza wraz z każdym pasjonującym kadrem.
Film School Rejects
Film, stanowiący błyskotliwe połączenie thrillera szpiegowskiego oraz romansu w stylu gothic.
Moviefone.com
„Przeczytałem w życiu kilka scenariuszy, ale żaden nie zrobił na mnie takiego wrażenia jak Agnozja.”
„Świetny film i wspaniała historia, zawierająca właściwe dawki dramatu, przygody, romansu, a przede wszystkim tajemnicy. Nie tylko zadowoli rzesze widzów, ale też zyska przychylną opinię krytyki jako cenny wkład w kinematografię na wysokim poziomie.”
„Nie mogę się już doczekać, żeby zobaczyć scenariusz Agnozji na ekranie.”
JOANA (Bárbara Goenaga)
Baskijska aktorka, urodziła się w 1983 roku. Karierę aktorską rozpoczynała w serialach Bai Horixe!, Beni eta Marini oraz Duplex. Od 1992 roku, grała w bardzo popularnej telenoweli pt. Goenkale. Po sześciu latach w serialu, przeprowadziła się do Madrytu, zdobywając uznanie i sukces uczestnictwem w serialu El Grupo. Za rolę Emmy w komedii romantycznej Za kulisami (2007) otrzymała nominację do nagrody Goya, która jest odpowiednikiem hiszpańskiego Oscara.
CARLES (Eduardo Noriega)
Urodził się 1 sierpnia 1973 roku w Hiszpanii. Swoją karierę zaczynał jako student aktorstwa od krótkometrażówek, m.in. Alejandra Amenábara, z którym nakręcił swój pierwszy ważny film Tesis (1996). Za rolę w Otwórz oczy (1997) został nominowany do nagrody Goya. Najbardziej obsypanym nagrodami filmem z jego udziałem był argentyński dramat sensacyjny Spalona forsa (2000) Marcela Pineyra, nagrodzonym Goyą, Glitter Award (amerykańską nagrodą dla filmów podejmujących tematykę gejowską) i argentyńskim Oscarem - Srebrnym Kondorem. Za jego największy sukces uważa się rolę Jacinta w hiszpańskojęzycznym horrorze Kręgosłup diabła (2001) Guillerma del Toro. Za rolę w kontrowersyjnym thrillerze Wilk (Lobo) z 2004 o infiltracji ETA, otrzymał nominację do nagroda Goya dla najlepszego aktora.
LUCILLA PREVERT (Martina Gedeck)
Uznana i ceniona aktorka niemiecka. Urodziła się w 1961 roku. Studiowała aktorstwo w prestiżowej Max-Reinhardt-Seminar na Uniwersytecie w Berlinie. Została uhonorowana 24 głównymi nagrodami za role filmowe i telewizyjne. Zdobyła nominację dla najlepszej aktorski Europejskiej za rolę w komediodramacie Tylko Marta. W Dobrym agencie (2006) zagrała u boku Matta Damona, Angeliny Jolie i Roberta De Niro. Wystąpiła w dwóch bardzo istotnych dla niemieckiej kinematografii filmach, w Oscarowym Życiu na podsłuchu (2007), za który także otrzymała nominację do Europejskiej Nagrody Filmowej oraz nominowanym do Oscara i Złotego Globu Baader-Meinhof (2009), gdzie u boku Moritza Bleibtreua zagrali założycieli RAF – Ulrike Meinhof i Andreasa Baadera. Z Moritzem Bleibtreu spotkała się wcześniej na planie Cząstek elementarnych.
VICENT (Félix Gómez)
Hiszpański aktor telewizyjny i filmowy, urodził się w 1977 roku. Félix Gómez miał wielkie szczęście dostając rolę u boku Victorii Abril w Letnim deszczu (2006), melodramacie Antonio Banderasa. W 2007 roku zagrał w nagrodzonym hiszpańskimi Oscarami, dramacie historycznym pt. 13 róż.
Eugenio Mira (reżyseria)
Eugenio Mira, urodził się w 1977 roku. Studiował reżyserię w madryckiej szkole filmowej. Zadebiutował w 2000 roku filmem krótkometrażowym pt. Fade , który miał premierę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowy Sitges (Hiszpania). The Birthday z 2004 roku był jego pierwszym filmem pełnometrażowym, który nie tylko reżyserował, ale także napisał scenariusz oraz skomponował muzykę. Stworzył także muzykę do The Totenwackers (2006) oraz Timecrimes (2007).
Antonio Trashorras (scenariusz)
Urodził się w Madrycie w 1969. Od 1990 roku związany jest z przemysłem filmowym i telewizyjnym. Był współscenarzystą Kręgosłupa diabła, Leny, The Totenwackers, Campamento Flipy. Wyreżyserował telewizyjny film Jugar a Matar, oraz seriale Los Serrano, La Hora Chanante. Napisał także dwa komiksy - Miedo, Residuos.