Vildheks (2018)
90 min. Fantasy , Familijny | Czechy , Dania , Norwegia
| 4.8 / 10 |
Występują:
Gerda Lie Kaas ,
Sonja Richter ,
May Simón Lifschitz 12-letnia Klara była podobna do każdej innej dziewczynki w jej wieku. Aż pewnego razu podrapał ją tajemniczy, czarny kot. Klara wkrótce odkryje, że może się z kotem komunikować i że należy do rodziny Dzikich Czarownic, które mają nadnaturalną więź z naturą i zwierzętami. Wraz ze swą mentorką ciotką Isą i jej przyjaciółmi, Clara będzie musiała stawić czoła swemu przeznaczeniu. Wyruszy w niebezpieczną podróż, aby uratować siebie i Dziki świat.
Więcej The Third Wife (2018)
92 min. Dramat | Wietnam
| 6.7 / 10 |
Występują:
Hong Chuong Nguyen ,
Long Le Vu ,
Nu Yên-Khê Tran Wietnam, końcówka XIX wieku. Czternastoletnia May (Nguyen Phuong Tra My) zostaje trzecią żoną zamożnego właściciela ziemskiego Hunga (Long Le Vu). Dziewczyna szybko zdaje sobie sprawę, że tylko urodzenie męskiego potomka pozwoli jej poprawić swoją pozycję. Kiedy May zachodzi w ciąże, wszystko zdaje się być na dobrej drodze. Nastolatka zaczyna jednak być coraz bardziej zafascynowana drugą żoną męża – Xuan (Mai Thu Huong Maya). Zagubiona musi zdecydować, co jest dla niej w życiu najważniejsze.
Więcej Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari (2018)
140 min. Komedia , Dramat | Czechy , Francja , Niemcy
| 7.3 / 10 |
Występują:
Ioana Iacob ,
Alex Bogdan ,
Alexandru Dabija "Nie obchodzi mnie, czy przejdziemy do historii jako barbarzyńcy". Te słowa, wypowiedziane przez marszałka Iona Antonescu w rumuńskiej Radzie Ministrów latem 1941 r., rozpoczęły czystki etniczne na froncie wschodnim. Fabuła koncentruje się wokół młodej reżyserki teatralnej Mariany Marin, która próbuje przeprowadzić rekonstrukcję zdobycia Odessy w 1941 r. przez rumuńską armię, co doprowadziło do zamordowania tysięcy Żydów. Ambitna i dociekliwa twórczyni spotyka się jednak z ostracyzmem ze strony własnych aktorów, a także z naciskami ze strony lokalnego urzędnika Movili.
Więcej Všechno bude (2018)
85 min. Komedia , Dramat | Czechy , Francja , Polska
| 6.4 / 10 |
Występują:
Tomás Mrvík ,
Jan Frantisek Uher ,
Eliska Krenková Dwóch czternastolatków Mára (Tomáš Mrvík) i Heduš (Jan Uher) wsiadają do kradzionego samochodu i postanawiają odwiedzić dziadka jednego z nich. Tak przemierzają Czechy, a jadąc starym Audi popisują się przed sobą i chcą zaimponować dziewczynie, którą spotykają przy szosie. Zły policjant i jeszcze gorsza policjantka próbują ustalić, co się naprawdę stało – jakie jest pochodzenie samochodu i jaki był cel tej niebezpiecznej podróży.
Więcej Svideteli Putina (2018)
102 min. Dokumentalny | Czechy , Szwajcaria , Łotwa
| 6.9 / 10 |
Występują:
Vitaliy Manskiy ,
Vladimir Putin ,
Mikhail Gorbachev 31 grudnia 1999 roku Władimir Putin wstąpił na fotel prezydenta Rosji. Reżyser filmu Witalij Manski był szefem departamentu dokumentalnego rosyjskiej telewizji publicznej, kiedy kraj przechodził z epoki Jelcyna do autorytarnego reżimu Putina. Był świadkiem tego, jak Putin skonsolidował swoją władzę i podjął pierwsze kroki, aby zlikwidować demokratyczne reformy Jelcyna i przywrócić w Rosji dyktaturę. Na podstawie materiałów z lat 1999-2000, relacji świadków wydarzeń, jakie miały miejsce po grudniu 1999 roku oraz własnych refleksji i doświadczeń z tamtego okresu tworzy filmowy portret Władimira Putina i przełomowego okresu w historii Rosji. Film przedstawia także innych bohaterów, w tym Michaiła Gorbaczowa i wspomnianego Borysa Jelcyna, który wybrał ambitnego 47-letniego Putina jako swojego następcę. Poznajemy też losy ekipy sztabu wyborczego, która pomogła w zwycięstwie aktualnemu prezydentowi Rosji w ówczesnych wyborach: wielu dołączyło do opozycji, dwóch zostało zamordowanych, a tylko jeden - Dmitrij Miedwiediew pozostaje blisko prezydenta, piastując fotel premiera. To dzięki podobnym obrazom i ich subtelnym kontekstom Manski odsłania prawdziwe oblicze Putina i strategie, ukryte pod niezwykle inteligentnie skonstruowaną maską.
Więcej (2018)
100 min. Dramat | Czechy , Polska , Słowacja
| 6.4 / 10 |
Występują:
Grażyna Błęcka-Kolska ,
Jan Jankowski ,
Michał Kaleta Historia o rodzicach żołnierza opowiadana z perspektywy ich siedemnastoletniego wnuka Janka. Wpisana w dramatyczne wydarzenia w powojennej Polsce, zawiera jednak unikalną treść: fabuła skupia się przede wszystkim na sile i odwadze rodziców, pokazując ich walkę o odzyskanie godności i równowagi po utracie syna.
Więcej (2018)
102 min. Dramat , Thriller | Czechy , Polska , Słowacja
| 6.4 / 10 |
Występują:
Gabriela Muskała ,
Łukasz Simlat ,
Małgorzata Buczkowska Alicja zniknęła nagle dwa lata temu. Teraz rodzina ją odnajduje, ale Alicja nic nie pamięta. Nie pamięta miłości do męża i synka. Nie chce ona wracać do swojego dawnego życia, o którym już zapomniała. Z czasem powracają urywki wspomnień, które tworzą niewyraźny, ale za to niepokojący obraz tajemnicy, czegoś co wydarzyło się w przeszłości. Co jest tą tajemnicą? Czy rodzące się uczucia do przed chwilą poznanych męża i syna pozwolą kobiecie zrozumieć przeszłość i zbudować szczęście swoje i rodziny?
Więcej (2018)
75 min. Dramat | Czechy , Macedonia , Polska
| 4.3 / 10 |
Występują:
Piotr Borowski ,
Julia Kijowska ,
Bajram Severdzan Jest rok 2016. Trwają mistrzostwa świata w piłce nożnej, którymi emocjonują się Polacy. Tymczasem w media podają coraz więcej niepokojących wiadomości na temat konfliktu w Syrii oraz uchodźców, którzy uciekają z kraju objętego wojną do Europy. Julia i Piotr są dobrze sytuowaną parą z dużego miasta. Ciężko pracują i właśnie mają zamiar udać się na zasłużone wakacje. Ich plany zmieniają się jednak po tym jak matka Piotra prosi o sprowadzenie do Polski jego ojca - uchodźcę, który przebywa w obozie na grecko-macedońskiej granicy. Piotr nie miał żadnego kontaktu z ojcem od 30 lat, ale mimo oporu Julii i swoich wątpliwości postanawia spełnić prośbę matki.
Więcej (2018)
123 min. Dramat | Czechy , Francja , Niemcy
| 5.9 / 10 |
Występują:
Adina Pintilie ,
Laura Benson ,
Tómas Lemarquis Nagrodzone Złotym Niedźwiedziem na Berlinale "Touch Me Not" to oda do ludzkiego ciała i związanych z nim pragnień, a przede wszystkim – to wezwanie do akceptacji odmienności. Adina Pintilie testuje w swoim filmie terapeutyczny potencjał dotyku, obnażenia ciała i emocji, a towarzyszy jej w tym trójka bohaterów. Każdy z nich mierzy się przed kamerą z tym, co ich blokuje, ogranicza, przeraża. Obserwując relacje między nimi, Pintilie stawia pytania o to, jak rozumiemy "intymność", "piękno", "związki" czy "pożądanie". W czasach, w których ciała – choćby kobiet, czy niepełnosprawnych - stały się polem ideologicznej bitwy; nagość okazuje się manifestacją wolności.
Więcej