Color Out of Space (2019)
111 min. Science Fiction , Horror | Malezja , Portugalia , USA
| 6.2 / 10 |
Występują:
Nicolas Cage ,
Joely Richardson ,
Madeleine Arthur Rodzina Gardnerów niedawno odziedziczyła niewielką posiadłość niedaleko Arkham w Massachusetts i zdecydowała się porzucić życie w mieście na rzecz wiejskich uroków i wyzwań. Głowa rodu, Nathan (Nicolas Cage), próbuje swoich sił w ogrodnictwie, ale póki co jego starania przynoszą mizerne rezultaty. Wszystko to zmienia się pewnego wieczoru, gdy na farmie rozbija się niewielki, emanujący fioletowo-różowym światłem meteoryt. Zanim zgaśnie, przyniesione przez niego substancje zdążą przeniknąć do gleby i lokalnych wód. Ich efektem będą początkowo nad wyraz obfite plony. Wkrótce jednak okaże się, że konsekwencje kosmicznej katastrofy są dużo bardziej złożone, a Gardnerowie muszą stawić czoła zjawiskom, których zrozumienie wymyka się ludzkiemu postrzeganiu rzeczywistości.
Więcej Un Divan à Tunis (2019)
88 min. Komedia | Francja , Tunezja
| 6.3 / 10 |
Występują:
Golshifteh Farahani ,
Majd Mastoura ,
Aïsha Ben Miled Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej? Komedia „Arab Blues” przypomina, że powroty w rodzinne strony nie zawsze bywają łatwe. Tak jest w przypadku wychowanej we Francji Selmy, która postanawia wrócić do Tunezji, aby otworzyć gabinet psychoanalityczny. Na miejscu okazuje się jednak, że nie tylko nikt tam na nią nie czeka, ale jej zawód i styl życia nawet najbliższym krewnym wydają się cokolwiek podejrzane. Kulturowe różnice generują serię pomyłek i nieporozumień, które debiutująca reżyserka Manele Labidi ze swadą rozbraja humorem.
Niezależna, niezamężna, żyjąca na własnych zasadach Selma jest solą w oku konserwatywnej rodziny i miejscowej władzy. W ulubionych dżinsach i z papierosem w ustach szybkim krokiem przemierza ulice, korytarze i pokoje, odkrywając po drodze nie tylko absurdy lokalnego prawa, ale i własną tożsamość. Charyzma, urok i ekranowy magnetyzm odtwórczyni głównej roli, Golshifteh Farahani, sprawiają, że od początku kibicujemy szalonym planom psychoanalityczki. Kibicujemy też jej kolejnym pacjentom, którzy - wychowani w opresyjnej kulturze - wreszcie przyznają sobie prawo do depresji, lęku i bycia tym, kim naprawdę są.
Więcej (2019)
132 min. Dramat , Historyczny | Francja , Hiszpania , Niemcy
| 4.7 / 10 |
Występują:
Helmut Berger ,
Marc Susini ,
Iliana Zabeth Film opowiadający o utopii seksualnego wyzwolenia, gdy różnice między ludźmi znikają: nie ma kobiet i mężczyzn, sług i panów, pięknych i brzydkich. O doskonałej, dziwnej, mrocznej utopii, braterstwie ciał. Nocą w leśnej głuszy jak na scenie wśród dekoracji spotykają się przedstawiciele XVIII-wiecznej francuskiej arystokracji i ich zagraniczni goście, by oddać się rozpisanej na role orgii. Pogrążeni w mroku, pośród szeptów i jęków, zmierzą się z własną i cudzą zachłannością, skonfrontują z obnażeniem, przymusem i pragnieniem. W drodze do „pełnego życia” przekroczą kolejne granice. Oda do wyrafinowanej dekadencji, która - jak twierdzi Serra - ma europejskie korzenie. Bo tylko tu społeczeństwo za sprawą libertyńskich wartości odważyło się postawić estetykę przyjemności wyżej niż moralność. "Chciałem nakręcić film o nocy - mówił reżyser - nie taki, którego akcja rozgrywa się nocą, ale film poświęcony logice nocy, która zmienia naszą percepcję, zasady moralne, wszystko. Film opowiadający o utopii seksualnego wyzwolenia, gdy różnice między ludźmi znikają: nie ma kobiet i mężczyzn, sług i panów, pięknych i brzydkich". O doskonałej, dziwnej, mrocznej utopii, braterstwie ciał. Nocą w leśnej głuszy jak na scenie wśród dekoracji spotykają się przedstawiciele XVIII-wiecznej francuskiej arystokracji i ich zagraniczni goście, by oddać się rozpisanej na role orgii. Pogrążeni w mroku, pośród szeptów i jęków, zmierzą się z własną i cudzą zachłannością, skonfrontują z obnażeniem, przymusem i pragnieniem. W drodze do "pełnego życia" przekroczą kolejne granice.
Więcej