FILM

Dziewczyna z ekstraklasy (2010)

She's Out of My League
Inne tytuły: Dziewczyna z extraklasy, Hard 10

Pressbook

Kiedy producenci Jimmy Miller, David Householter i George Gatins rozpoczęli pracę nad filmem Dziewczyna z ekstraklasy, byli zgodni, co do tego, że sukces ich filmu zależał będzie od tego, na ile wiarygodni będą jego bohaterowie. „Zdawaliśmy sobie sprawę, że tym, co sprawia, że scenariusz jest wyjątkowy jest mieszanka elementów komediowych, prawdziwych emocji i uczuć,” mówi producent wykonawczy Gatins. „Mieliśmy zamiar zrobić film z sercem. Jeśli bohaterowie byliby karykaturalni, widzowie na pewno nie zaangażowaliby się emocjonalnie w ich problemy.”

Pierwszym krokiem było zaangażowanie reżysera, który podzielałby tę wizję. „Obejrzeliśmy kiedyś film krótkometrażowy młodego brytyjskiego reżysera Jima Fielda Smitha,” wspomina Gatins. „Jim nigdy wcześniej nie wyreżyserował filmu kinowego, ale posiadał spory zmysł komediowy.”

Field Smith przebywał w Londynie, gdzie mieszka i pracuje, kiedy otrzymał zaskakujący telefon od agenta w Los Angeles, który poinformował go, że DreamWorks rozważa jego kandydaturę na reżysera komedii romantycznej. „Bardzo spodobał mi się scenariusz,” wspomina, „ponieważ komedia wynikała z zachowań bohaterów, a nie była tylko czystą formułą. Wsiadłem do pierwszego samolotu do LA i poleciałem na spotkanie z producentami.”

Po rozmowie z Fieldem Smithem, producenci byli przekonani, że posiada właściwe podejście do materiału. „Jim nie skupił się tylko na dwójce głównych bohaterów,” mówi Gatins. „W filmie jest mnóstwo innych postaci i wszystkie one zajmują ważne miejsce. Wyglądało na to, że wie jak poprowadzić ich wątki.”

Główny bohater, Kirk Kettner pracuje w ochronie lotniska, ale zawsze marzył o byciu pilotem. Chociaż te dwa zajęcia są geograficznie dosyć sobie bliskie, dzielą je kilometry, jeśli chodzi o status i splendor, twierdzi Field Smith. „Kirk czeka, aby w jego życiu coś się wydarzyło, nie jest jednak wystarczająco zmotywowany, aby zacząć działać. W takiej sytuacji znajduje się teraz mnóstwo młodych ludzi.”

Molly, natomiast, która przez krótki okres była prawnikiem, jest teraz szczęśliwa prowadząc z przyjaciółką Patty firmę organizującą przyjęcia. Boi się jednak powiedzieć o tym rodzicom. „Być może pod względem fizycznym Molly jest 10, ale jest mocno skoncentrowana na pieniądzach, tym, jak wygląda i co myślą o niej przyjaciele - a to sprawy, którymi Kirk zupełnie się nie przejmuje. Zresztą tylko dlatego, że oboje zaczynają słuchać przyjaciół, sprawy przybierają zły obrót.”

A wszystko zaczyna się od tego, że przyjaciel Kirka wynajduje system obliczania romantycznego potencjału danej osoby. T. J. Miller, grający Stainera wyjaśnia złożone algorytmy tworzące podstawę systemu. Rozpoczyna się on od prostego systemu 1-10, przy czym 10 oznacza najlepiej, 1 – najgorzej. Wyselekcjonowane osoby, takie jak Molly są „mocnymi 10”, co oznacza, że naprawdę nie mają żadnych wad.

Liczba wyjściowa stanowi bazę dla dodawania i odejmowania punktów. Jakim samochodem jeździsz? Jeśli jest to marny samochód – odejmujemy punkt. Chyba, że jesteś artystą i tak naprawdę możesz mieć kiepski samochód. Facet może zyskać punkty grając w zespole czy dobrze się ubierając.

W oparciu o obliczenia Stainera, Kirk jest piątką (samochód, którym jeździ działa na jego niekorzyść), co sprawia, że Molly plasuje się w rankingu dużo wyżej niż o dozwolone dwa punkty.

JAY BARUCHEL (Kirk) ukończył ostatnio zdjęcia do filmu „The Sorcerer’s Apprentice”, a obecnie można usłyszeć jego głos w przeboju DreamWorks Animation „Jak wytresować smoka” (How to Train Your Dragon). Spore uznanie widzów zyskał dzięki rolom w filmach „Za wszelką cenę” (Million Dollar Baby), „Jaja w tropikach” (Tropic Thunder) czy „The Trotsky” - premiera na festiwalu filmowym w Toronto (2009). Inne filmy z jego udziałem to „Nick and Nora’s Infinite Playlist”, „Wpadka” (Knocked Up), „Just Buried”, „Real Time” oraz „U progu sławy” (Almost Famous) – rola obsesyjnego fana Led Zeppelin.

Absolwentka Oksfordu, ALICE EVE (Molly) zadebiutowała na ekranie jeszcze jako studentka w filmie „Królowa sceny” (Stage Beauty). W 2006 roku aktorka wystąpiła w „Starter for Ten” - premiera na festiwalu filmowym w Toronto, a jej kolejnym filmem był „Big Nothing”. Na małym ekranie można ją było oglądać w brytyjskim serialu „The Rotters Club”, filmie „Losing Gemma” oraz dramacie BBC „Hawking”.

T.J. MILLER (Stainer) otrzymał tytuł jednego z dziesięciu „Komików wartych obejrzenia” przyznawany przez branżowe pismo Variety. W tym roku będzie go można oglądać w „Gulliver’s Travels”, „Get Him to the Greek” i „Unstoppable”, a już widzowie mogli usłyszeć jego głos w przeboju „Jak wytresować smoka” (How to Train Your Dragon) oraz zobaczyć go na ekranie w filmach „Extract”, „Cloverfield” i „Carpoolers” (ABC).

Pochodzący z Wielkiej Brytanii scenarzysta, reżyser i aktor, JIM FIELD SMITH (reżyseria) zadebiutował na dużym ekranie właśnie filmem „Dziewczyna z ekstraklasy” (She’s Out of My League), a obecnie pracuje nad kilkoma filmami w Stanach Zjednoczonych – komedią familijną dla Paramount Pictures, pełnometrażową wersją swojego krótkiego filmu „Where Have I Been All Your Life?" oraz filmem „Butter” z Jennifer Garner w roli głównej. W Wielkiej Brytanii natomiast spędza czas nad adaptacją powieści „All Quiet on the Orient Express." Field Smith zrealizował ponadto świetnie przyjęte filmy krótkometrażowe „Goodbye to the Normals” i „Missing Moscow”, kilka nagrodzonych reklam m.in. dla Burger Kinga, Smirnoffa, Boots i MINI, programy dla MTV oraz dwie serie sitcomu dla BBC „Deep Trouble”.

JIM DENAULT (zdjęcia) stoi za kamerą już od ponad 20 lat. W 2005 roku otrzymał nominację do nagrody Emmy za zdjęcia do serialu „Carnivale”. Jego dziełem są także zdjęcia do takich przełomowych produkcji jak „Nie czas na łzy” (Boys Don’t Cry) czy „Maria łaski pełna” (Maria Full of Grace). Inne filmy w jego dorobku to „Stowarzyszenie wędrujących dżinsów 2” (The Sisterhood of the Traveling Pants 2), „Trapped in the Closet” (odc. 13-16) oraz „Recount” dla HBO.

MICHAEL ANDREWS (muzyka) skomponował muzykę m.in. do takich filmów jak „Walk Hard: The Dewey Cox Story”, „Donnie Darko”, „Ty i ja, i wszyscy, których znamy” (Me and You and Everyone We Know), „Funny People", „Zero Effect”, „Orange County” oraz „The TV Set”. Na małym ekranie jego kompozycji mogliśmy słuchać w serialach „Dead Last” i „Wonderfalls”. Andrews współpracuje z zespołem Tear for Fears oraz takimi artystami jak Inara George, Van Dyke Parks, Gary Jules, DJ Greyboy, Metric, Brendan Benson czy Charlie Wadhams. Jako producent i kompozytor wziął udział w realizacji ponad 20 albumów muzycznych.

Więcej o filmie:


https://vod.plus?cid=fAmDJkjC