FILM

Alvin i wiewiórki 2 (2009)

Alvin and the Chipmunks: The Squeakuel

Pressbook

W 2007 roku do kin wszedł film „Alvin i wiewiórki” na podstawie niezwykle popularnego serialu animowanego z lat sześćdziesiątych XX wieku. Stał się przebojem i zarobił ponad 350 milionów dolarów; opowiadał o tym, jak kompozytor Dave Seville zrobił z Alvina, Szymona i Teodora gwiazdy.

Pora na kolejne spotkanie z wiewiórami. Świat filmu zna wiele mniej lub bardziej udanych sequeli, a nawet prequeli. Ten jest zupełnie wyjątkowy, gdyż Alvin, Szymon i Teodor staną oko w oko z godnymi przeciwnikami, a właściwie przeciwniczkami… Brittany, Żanetą i Eleonorą.

Alvin i wiewiórki są ulubieńcami od ponad pięćdziesięciu lat. Odkąd zaśpiewali gwiazdkowy przebój „The Chipmunk Song” mają miliony fanów, a piosenka wpada w ucho kolejnym pokoleniom słuchaczy.

Muzyka z filmu z 2007 roku różni się nieco od tej znanej z serialu. Jest bardziej współczesna i zachwyca zarówno dzieci jak i dorosłych.

Nad sequelem pracowało wielu twórców zaangażowanych w pierwszą część filmu – między innymi producenci (Ross Bagdasarian, Janice Karman, Karen Rosenfelt, Arnon Milchan, Michele Imperator Stabilne i Steve Waterman). Nowi współpracownicy to reżyserka Betty Thomas („John Tucker musi odejść”, „Doktor Dollitle”). Głosów użyczyli znani z części pierwszej Grzegorz Drojewski (Alvin) czy Artur Pontek(Szymon), ale i nowi aktorzy Kamilla Baar (Żaneta) czy Katarzyna Owczarz (Eleonora).

Oto co mówią o filmie jego twórcy:

„Pierwszą część filmu dedykowaliśmy ludziom, którzy dorastali w latach osiemdziesiątych i oglądali w telewizji serial o Alvinie i wiewiórkach, ale chcieliśmy żeby podobał się także ich dzieciom, a nawet rodzicom, którzy pamiętali kreskówkę z lat sześćdziesiątych. Uznaliśmy, że zrobiliśmy fajny film i warto nakręcić kolejną część.” (Janice Karman; produkcja)

„W pierwszej części poruszyliśmy temat rodziny, a dokładnie zacieśniania więzów rodzinnych. W drugiej części chcieliśmy pokazać poróżnionych braci, a potem to jak się godzą.” (Ross Bagdasarian; produkcja).

Ross Bagdasarian: „W drugiej części jest więcej piosenek, więcej zabawy i więcej akcji. Nie zabrakło pościgu na motorze, helikopterów i Alvina grającego w football!”

Janice Karman: „Dzięki postaciom dziewczyn mamy więcej fantastycznej muzyki. Zadebiutowały w serialu z lat osiemdziesiątych; postanowiliśmy wrzucić do filmu nowe wersje piosenek śpiewanych przez Brittany, Żanetę i Eleonorę w serialu”.

Akcja drugiej części opiera się na tym, że Alvin, Szymon i Teodor postanawiają przerwać karierę i wrócić do szkoły. Okazuje się, że życie to nie bajka – wiewiórki muszą stawić czoła szkolnym osiłkom, dołączyć do którejś z ekip, przeżyć szkolne wygłupy. Powrót do szkoły okaże się dla braci ciężką próbą.

„Bohaterami są wiewiórki, ale historia jest uniwersalna. Każdy z nas chodził do szkoły i przeżywał to, co bohaterowie filmu.” – mówi Janice Karman.

„Film opowiada o tym, że rodzina jest najważniejsza. Wiewiórki staną przed dylematem, kiedy Alvin będzie chciał być popularny za wszelką cenę. Szkolne realia to coś, co zna każdy z nas.” – mówi Ross Bagdasarian.

Sceniczna żywiołowość Alvina sprawia, że Dave ląduje w paryskim szpitalu. Wiewiórkami opiekuje się w tym czasie jego kuzyn, Toby. To dla niego duże wyzwanie, bo jedyne na czym się zna (i jedyne co go tak naprawdę interesuje) to gry komputerowe. A Alvin, Szymon i Teodor nie są grzecznymi dzieciaczkami, z którymi nie ma problemów...

Alvin i wiewiórki od zawsze kochają muzykę i śpiewają. Piosenki z drugiej części filmu to doskonała mieszanka współczesnego popu, reggae i hop hopu. Nad muzyką czuwał Ali Dee Theodore, który wybrał dla wiewiórek (chłopców i dziewcząt) najciekawsze kompozycje ostatnich lat.

„ALVIN I WIEWIÓRKI 2” SOUNDTRACK

1. YOU REALLY GOT ME - The Chipmunks feat. Honor Society
2. HOT N COLD - The Chipettes
3. SO WHAT - The Chipettes
4. YOU SPIN ME ROUND (LIKE A RECORD) - The Chipmunks
5. SINGLE LADIES (PUT A RING ON IT) - The Chipettes
6. BRING IT ON - The Chipmunks
7. STAYIN’ ALIVE - The Chipmunks
8. THE SONG - The Chipettes feat. Queensberry
9. IT’S OK - The Chipmunks
10. SHAKE YOUR GROOVE THING - The Chipmunks & The Chipettes
11. PUT YOUR RECORDS ON - The Chipettes
12. I WANT TO KNOW WHAT LOVE IS - The Chipmunks
13. WE ARE FAMILY - The Chipmunks & The Chipettes
14. NO ONE - The Chipettes featuring Charice

BONUS TRACK

15. I GOTTA FEELING - The Chipmunks & The Chipettes

ALVIN kocha być w centrum uwagi. Jego wygłupy sprawiają, że po paryskim koncercie Dave ląduje w szpitalu. Rozzłoszczony opiekun nakazuje wiewiórkom przerwać karierę i wrócić do szkoły. Alvin staje się przywódcą i jest gotowy na wszystko, byleby zostać gwiazdą szkoły – dołącza nawet do drużyny futbolowej.

Taki obrót spraw nie podoba się Szymonowi i Teodorowi, a największe rozczarowanie przychodzi podczas konkursu śpiewu, na którym chłopcy występują przeciw dziewczętom…

SZYMON jest najmądrzejszy z trójki braci i powrót do szkoły oznacza dla niego stawienie czoła osiłkom, które go wyśmiewają i wyzywają od kujonów. Kiedy Alvin wstępuje do drużyny futbolowej, między braćmi rodzi się konflikt…

TEODOR – ten uroczy. Kochany, miły, wrażliwy i niestety naiwny (całkowite przeciwieństwo Alvina). Tęskni za Dave’em, a jego nieudolne próby zaprzyjaźnienia się z Tobym wypadają komicznie. Kiedy zrezygnowany ucieka z domu, jego bracia i Toby uświadamiają sobie co tak naprawdę jest ważne.

ŻANETA jest inteligentna i trzeźwo myśląca. Uwielbia śpiewać, ale bycie gwiazdą nie jest dla niej najważniejsze. Wymarzona dziewczyna dla Szymona – pod warunkiem, że dziewczyny i ich menadżer, Ian Hawke, przestaną rywalizować z chłopakami.

ELEONORA to słodka i kochająca życie istotka. Pragnie, by zespół odniósł sukces, ale nieoczekiwany obrót spraw stawia wielką karierę pod znakiem zapytania...

BRITTANY jest liderką zespołu uwielbiającą bycie w centrum uwagi. Ma piękny głos, którym zachwyca się menadżer Ian Hawke. Ciągle spiera się z Alvinem, ale jak mówi przysłowie – kto się czubi, ten się lubi.

Ross Bagdasarian Sr. był kompozytorem i muzykiem. Jako artysta, lubił ryzyko. W 1958 roku podpisał kontrakt z Liberty Record i postanowił podjął ryzyko po raz kolejny – wydał rodzinne oszczędności na magnetofon, choć nie do końca wiedział co ma z nim zrobić. Pewnego dnia dostrzegł na biurku książkę „Duel with the Witch Doctor”, która zainspirowała go do napisania przebojowej piosenki „Witch Doctor” (wpadała w ucho, a zwłaszcza refren składający się z nic nie znaczących słów „OO EE OO AH AH ting tang wal-la wal-la bing Bang”).

Nagrywając tę piosenkę Bagdasarian posłużył się technicznym trickiem: zarejestrował słowa piosenki w zwolnionym tempie, posługując się niskim głosem, a następnie odtworzył zapis z normalną szybkością. Ta technika umożliwiła wkrótce stworzenie trzech głosów – Alvina, Szymona i Teodora.

Kiedy singiel „Witch Doctor” sprzedał się w trzech milionach egzemplarzy, szefowie Liberty Records odetchnęli z ulgą. Niestety wpływy okazały się zbyt niskie, by utrzymać się na rynku... Wytwórnia potrzebowała kolejnego przeboju, zadzwoniła więc do Bagdasariana. Eksperymentujący z taśmą kompozytor nagrał swojego czteroletniego syna pytającego o święta Bożego Narodzenia (latem 1958 roku). To był początek tworzenia piosenki, która stała się bardzo popularnym świątecznym przebojem – „The Chipmunk Song (Christmas Don’t Be Late)”. Wiewiórki jeszcze wtedy nie istniały, toteż Bagdasarian nie mógł tak zatytułować tego utworu.

Kompozytorowi podobał się głos jaki stworzył na potrzeby „Witch Doctor”, ale nadal szukał czegoś nowego, co miałoby charakter. Pewnego dnia, podróżując z rodziną przez Park Narodowy Yosemite, zobaczył wiewiórkę, która przebiegając przez drogę, stanęła na dwóch łapkach i skierowała pyszczek w stronę samochodu – Rossowi wydawało się, że obrzuciła go bezczelnym spojrzeniem (a może nawet rzuciła mu jakieś wyzwanie?) To była historyczna chwila, gdyż ta wiewiórka stała się pierwowzorem Alvina.

Bagdasarian stworzył jeszcze dwie wiewiórki: praktycznego i mądrego Szymona oraz żarłocznego i uroczego Teodora. Tak powstała grupa Alvin i Wiewiórki, zawdzięczająca swoje imiona szefom Liberty Records : Alowi Bennettowi, Si Waronkerowi i Theodore’owi Keepowi. Bagdasarian przyjął sceniczny pseudonim Dave Seville.

Początkowo radia nie były przekonane do piosenki „The Chipmunk Song (Christmas Don’t Be Late)”, bo jej premiera miała miejsce latem, a więc kilka miesięcy przed początkiem sezonu świątecznego. Pewna rozgłośnia z Minneapolis zgodziła się grać ten kawałek i dobrze na tym wyszła: popularność utworu przekroczyła wszelkie oczekiwania. Z dnia na dzień grało ją coraz więcej rozgłośni, a singiel był najszybciej sprzedającą się płytą (w siedem tygodni osiągnął nakład 4 milionów egzemplarzy; rekord ten pobili dopiero Beatlesi w 1964 roku piosenką „I Want to Hold Your Hand”). Utwór otrzymał cztery nominacje do nagrody Grammy i zgarnął trzy statuetki.

Wiewiórki zadebiutowały w telewizji występując z „Dave’em Seville’em” (Bagdasarianem) w programie „The Ed Sullivan Show”. Odniosły ogromny sukces; ludzie zakochali się w Wiewiórkach i chcieli je oglądać. Maskotki i zabawki o wyglądzie wiewiórek świetnie się sprzedawały, podobnie jak płyty z „wiewiórczymi” piosenkami. Słuchacze oszaleli. Kiedy w 1960 roku Bagdasarian wydał singla z piosenką „Alvin for President”, senator John F. Kennedy wysłał do kompozytora list z podziękowaniami. W ciągu trzech lat Wiewiórki sprzedały 16 milionów płyt, zdobyły kilka nagród Grammy i stały się częścią bezprecedensowej wówczas kampanii reklamowej. Nadeszła pora na włączenie wiewiórek do świata nowych mediów…

Serial „The Alvin Show” pojawił się na antenie jesienią 1961 roku, kreując nowy wizerunek Alvina, Szymona i Teodora (początkowo, jeszcze za czasów „The Ed Sullivan Show”, wyglądali bardzo realistycznie) na miarę ówczesnej animacji.

WIEWIÓRCZE KALENDARIUM :

1958: premiera singla „Witch Doctor”; premiera singla „The Chipmunk Song (Christmas Don’t Be Late)”.

1959: trzy nagrody Grammy dla „The Chipmunk Song”; Wiewiórki wypuszczają swój pierwszy album „Let’s All Sing with the Chipmunks”; pierwszy publiczny występ (wiewiórki pojawiły się jako kukiełki w „The Ed Sullivan Show”.)

1960: piosenka „Alvin’s Harmonica” zdobywa nagrodę Grammy; premiera singla „Alvin for President”; Ross Bagdasarian senior dostaje od J.F Kennedy’ego list, w którym senator dziękuje wiewiórkom za poparcie.

1961: w CBS rusza serial animowany „The Alvin Show”; album „Let’s Sing with the Chipmunks” zdobywa Grammy, „Alvin for President” otrzymuje dwie nominacje do nagrody Grammy.

1962: album „The Alvin Show” zostaje nominowany do Grammy.

1963: album „The Chipmunk Songbook” otrzymuje dwie nominacje do nagrody Gramm.

1964 : album „The Chipmunks Sing the Beatles” zyskuje status multi-platynowej płyty.

1966: piosenka „Supercalifragilisticexpialidocious” w wykonaniu Wiewiórek otrzymuje nominację do nagrody Grammy

1969: premiera serialu „The Chipmunks Go to the Movies”.

1972: umiera Ross Bagdasarian senior.

1978: Ross Bagdasarian jr i Janice Karman wskrzeszają Wiewiórki.

1980: premiera albumu „Chipmunk Punk”, który zyskuje status platynowej płyty.

1981: premiera filmu telewizyjnego „A Chipmunk Christmas”; album z piosenkami z filmu zyskuje status platynowej płyty, podobnie jak album „Urban Chipmunk”.

1982: premiera albumów „Chipmunk Rock” oraz „Chipmunks Go Hollywood”.

1983: rusza serial animowany „Alvin and the Chipmunks”, powstaje animowany zespół The Chipettes.

1984: premiera albumu „Songs from Our TV Shows”.

1985: serial „Alvin and the Chipmunks” dostaje nominację do nagrody Emmy.

1987: premiera filmu kinowego „The Chipmunk Adventure”; serial „Alvin and the Chipmunks” otrzymuje kolejną nominację do nagrody Emmy

1988: serial „Alvin and the Chipmunks” otrzymuje trzecią nominację do Emmy; film „Alvin and the Chipmunks” otrzymuje nominację do Young Artist Award.

1990: premiera filmu telewizyjnego „Rockin’ with the Chipmunks” z udziałem Willa Smitha.

1992: premiera platynowego albumu „Chipmunks In Low Places” z udziałem Alana Jacksona, Charlie’ego Danielsa, Waylona Jenningsa, Tammy Wynette, Aarona Tippina i Billy’ego Raya Cyrusa.

1994: premiera albumu „A Very Merry Chipmunk” z udziałem Celine Dion, Alana Jacksona, Kenny’ego G, Gene’a Autry’ego i Patty Loveless.

1995: premiera albumu „When You Wish Upon A Chipmunk”

1996: premiera albumu „Club Chipmunk: The Dance Mixes”

1998: premiera albumu „The A-Files: Alien Songs”

1999: premiera albumu „Greatest Hits: Still Squeaky After All These Years”

1999: premiera filmu wideo „Alvin and the Chipmunks Meet Frankenstein”

2000: film „Alvin and the Chipmunks Meet Frankenstein” zdobywa Golden Reel Award

2007: premiera filmu kinowego „Alvin i wiewiórki”

2008: Wiewiórki kończą 50 lat

2009: premiera filmu kinowego „Alvin i wiewiórki 2”

GRZEGORZ DROJEWSKI (Alvin) jest między innymi aktorem filmowym i dubbingowym, współpracuje z Teatrem Polskiego Radia. Na swoim koncie ma także dialogi polskie do takich filmów jak „Sezon na misia 2” czy „George prosto z drzewa”.

ARTUR PONTEK (Szymon) to aktor związany obecnie z warszawskim Teatrem Polskim; wcześniej współpracował z katowickim Teatrem im. Stefana Żeromskiego.

TOMASZ STECIUK (Teodor) to aktor filmowy, dubbingowy i teatralny. Ukończył gdyńskie Studium Wokalno-Aktorskie im. Danuty Baduszkowej. Od 1990 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym w Gdyni, a od 2000 roku występuje w warszawskim Teatrze Muzycznym Roma. Wystąpił w takich popularnych sztukach jak „Koty”, „Akademia Pana Kleksa”, „Upiór w operze” czy „Skrzypek na dachu”

TOMASZ BEDNAREK (Ian) jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Dawniej współpracował z Teatrem Miejskim w Gdyni, a także ze szczecińskim Teatrem Współczesnym. Największą popularność przyniosła mu rola Jacka w serialu „Klan”.

WOJCIECH PASZKOWSKI (Dave) jest aktorem i reżyserem teatralnym, dubbingowym i filmowym. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Warszawie. Stale współpracuje z warszawskim Teatrem Muzycznym Roma (gra między innymi w „Upiorze w operze” i „Akademii Pana Kleksa”, występował w „Tańcu wampirów”). Był reżyserem dubbingu takich filmów jak „Odlot”, „Załoga G” czy „Cziłała z Beverly Hills”.

AGNIESZKA FAJLHAUER (Brittany) jest aktorką teatralną i dubbingową. Ukończyła Studium Wokalno-Aktorskiego im. D.Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni; debiutowała na deskach tego teatru w „Skrzypku na dachu”. Obecnie jest związana z warszawskim Teatrem Rampa.

KAMILLA BAAR (Żaneta) to aktorka filmowa, teatralna i telewizyjna. Jest absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie, do której dostała się za pierwszym podejściem. Obecnie związana z warszawski Teatrem Narodowym, ale współpracuje też z innymi teatrami. Szerszej widowni jest znana z roli w filmie „Vinci” Juliusza Machulskiego.

KATARZYNA OWCZARZ (Eleonora) – jej głos można usłyszeć w „Opowieści wigilijnej”, która weszła do kin 20go listopada 2009 roku.

WALDEMAR BARWIŃSKI (Toby) - polski aktor teatralny, filmowy, telewizyjny i dubbingowy; związany z Teatrem Dramatycznym w Warszawie. Znany z ról w przedstawieniach Teatru Telewizji (między innymi „Kobieta twojej młodości”, „Dybuk”, czy „Córka czasu”). Wystąpił w takich produkcjach, jak „Katyń”, „Boże skrawki”, „Młode wilki”, „Trzeci oficer”, „Na dobre i na złe”, „Dom”.

BETTY THOMAS (reżyseria) wyreżyserowała takie filmy jak „John Tucker musi odejść”, „Części intymne” i „Ja, szpieg”. Za telewizyjną „Nocną zmianę” (HBO) otrzymała Director’s Guild Award i nominację go nagrody Emmy.

Długo pracowała w telewizji; reżyserowała odcinki takich seriali jak „Doogie Howser, lekarz medycyny”, „Życie jak sen” czy „Spokojnie, tatuśku”, a także filmy telewizyjne : „My Breast” i „Couples”.

Karierę w przemyśle filmowym zaczynała od aktorstwa. Wcielała się w sierżant Lucy Bates w serialu „Posterunek przy Hill Street” (w 1995 roku otrzymała nagrodę Emmy).

JON VITTI (scenariusz) był scenarzystą serialu „Simpsonowie” oraz filmu „Simpsonowie – wersja kinowa” , a także filmu„Alvin i wiewiórki”. Pracował jako konsultant przy filmach: „Epoka lodowcowa”, „Epoka lodowcowa – Odwilż”, „Roboty”. Uczestniczył też w realizacji „Króla wzgórza” oraz programu telewizyjnego „Saturday Night Live”.

JONATHAN AIBEL & GLENN BERGER (scenariusz) od dziesięciu lat piszą wspólnie scenariusze. Abel pochodzi z New Jersey, studiował psychologię na Uniwersytecie Harvarda. Jako student został dyrektorem muzycznym grupy The Din&Tonics. Berger wychowywał się w Smithstown w stanie Nowy Jork. Studiował japonistykę i ekonomię na Uniwersytecie Browna, jako student zajmował się stand-upem.

Poznali się zaraz po studiach i postanowili wyjechać do Los Angeles i spróbować sił w branży komediowej.

Należeli do oryginalnej ekipy pracującej przy serialu „Bobby i wapniaki”; ich scenariusze realizowały takie firmy produkcyjne jak Disney, Warner Bros., Universal czy New Line.

Obecnie pracują nad drugą częścią filmu „Kung Fu Panda” i czwartą częścią „Shreka”.

JANICE KARMAN (produkcja) jest żoną Rossa Bagdasariana i współ-szefową Bagdasarian Productions.

Janice poznała Rossa niedługo po śmierci Bagdasariana seniora. Wydali razem płyty, które sprzedały się w milionach egzemplarzy - “Chipmunk Punk” (1980), “Urban Chipmunk” (1981) i “A Chipmunk Christmas” (1981). W 1981 roku widzowie mogli obejrzeć w telewizji „A Chipmunk Christmas” – Karen była współ-producentką i współ-twórczynią scenariusza. Film okazał się hitem – w 1983 roku powstał serial animowany o przygodach Alvina i wiewiórek. Emitowano go osiem lat; ma na swoim koncie pięć nominacji do nagrody Emmy, gromadził przed telewizorami 10 milionów ludzi tygodniowo. W 1986 roku powstał pierwszy długometrażowy film o Wiewiórkach – „A Chipmunk Adventure” wyreżyserowany przez Janice.

Janice nie tylko jest jedną z producentek drugiej części filmu „Alvin i wiewiórki” – odpowiada za nowy wizerunek Brittany, Żanety i Eleonory.

ROSS BAGDASARIAN (produkcja) i jego żona Janice są twórcami obecnego sukcesu Alvina i wiewiórek. Pracowali na niego od lat siedemdziesiątych XX wieku.

W 2007 roku małżeństwo postanowiło nakręcić film „Alvin i wiewiórki” – produkcja okazała się hitem i zarobiła na całym świecie ponad 350 milionów dolarów.

Gdy zmarł Bagdasarian senior, jego syn nie chciał, by wiewiórki odeszły razem z nim. W 1977 roku przejął rodzinny interes i wraz z żoną postanowił zadbać o sukces Alvina i reszty wiewiórek.

Wiewiórki świętowały w 2008 roku swoje pięćdziesięciolecie. Mogą się poszczycić tym, że sprzedały ponad 45 milionów płyt, zdobyły pięć nagród Grammy, a ich twórcy zarobili na tym wszystkim 750 milionów dolarów.

Bagdasarian studiował na Uniwersytecie Stanforda i w Southwestern School of Law. Zanim postanowił zapewnić Wiewiórkom dalszy sukces, zarządzał winnicami należącymi do rodziny.

KAREN ROSENFELT (produkcja) od piętnastu lat pracuje w Paramount Pictures, ma też podpisane kontrakty z Fox 2000 Pictures i Twentieth Century Fox.

Wyprodukowała między innymi „Diabeł ubiera się u Prady” „Co zdarzyło się w Vegas” i „Alvina i wiewiórki”.

Specjalizuje się w filmach skierowanych do młodzieży i rodzin. Współpracowała przy takich produkcjach, jak „W rytmie hip hopu”, „Trener Carter”, „Wredne dziewczyny, czy „Lemony Snicket” Seria niefortunnych zdarzeń”.

Kierowała współpracą Paramountu z Nickelodeon Movies, w ramach której powstały adaptacje filmowe kreskówek Nickelodeona – „The Rugrats Movie: Gdzie jest bobas?” i „SpongeBob Kanciastoporty”. Powstały też „Jimmy Neutron,” „Dzień bałwana” i „Harriet szpieg”.

Zaczynała karierę od współpracy z Sue Mengers. Pracowała w Jerry Weintraub Productions i MGM. Ma na swoim koncie współpracę przy takich filmach, jak „Zmowa pierwszych żon”, „Niemoralna propozycja”, „Uciekająca panna młoda” i „Córka generała” .

ARNON MILCHAN (produkcja wykonawcza) to uznany producent kina wysoko-budżetowego i niezależnego. W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat zrealizował ponad sto filmów. Urodził się w Izraelu, studiował na Uniwersytecie w Genewie. Jego pierwszym sukcesem było przekształcenie firmy ojca w największe przedsiębiorstwo agrochemiczne w kraju. Do tej pory Milchan ma zmysł do interesów.

Niedługo potem zaczął pisać do filmu, telewizji i teatrów, co zawsze go interesowało. Jednym z jego pierwszych projektów był „Amadeusz” Romana Polańskiego, a także „Dizengoff 99”, „La Menace”, „The Medusa Touch” i mini-serial „Masada”. W latach osiemdziesiątych wyprodukował między innymi „Króla komedii” Martina Scorsese, „Dawno temu w Ameryce” Sergio Leone i „Brazil” Terry’ego Gilliama.

Po sukcesach „Pretty Woman” i „Wojny państwa Rose” Milchan założył New Regency Productions, w ramach którego zrealizowano takie filmy, jak „J.F.K” , „Sommersby”, „Czas zabijania”, „Uwolnić orkę”, „Klient”, „Tin Cup”, „Liberator”, „Tajemnice Los Angeles” , „Adwokat Diabła”, „Negocjator”, „Miasto Aniołów”, „Osaczeni” , „Podziemny krąg”, „Daredevil”, „Człowiek w ogniu”, „Zgadnij kto”, „Strażacki pies” czy „Alvin i wiewiórki”.

Najnowszymi filmami, które wyprodukował są „Lustra” z Kieferem Sutherlandem, „Ślubne wojny” z Kate Hudson (która jest także producentką filmu) i Anne Hathaway, „Obcy na poddaszu”– komedię przygodową o grupie nastolatków, która broni swojego domu w Michigan przed atakiem kosmitów; „Marley i ja” na podstawie książki Johna Grogana z Owenem Wilsonem, Jennifer Aniston, Alanem Arkinem, Erichem Danem i Kathleen Turner.

Milchan nawiązał współpracę z dwoma, wpływowi partnerami – Nine Network i Twentieth Century Fox. Fox odpowiada za dystrybucję filmów Regency na całym świecie (z wyjątkiem Niemiec, z którymi Regency zawarło osobną umowę), łącznie z sieciami kablowymi w Stanach, a także telewizją płatną i publiczną w innych krajach.

Firma Milchana prężnie działa na rynku telewizyjnym, za pośrednictwem Regency Television („Zwariowany świat Malcolma”, „The Bernie Mac Show”). Regency wykupiło także udziały Chanel 10, BabyFirstTV i Izraeli TV Network. Ma także wyłączność do transmisji wydarzeń związanych z Sony Ericsson Women’s Tennis Association.

MICHELE IMPERATO STABILE (produkcja wykonawcza) wyprodukowała takie filmy jak „Zmierzch”, który zarobił ponad 370 milionów dolarów oraz „Alvina i wiewiórki” – jeden z najbardziej kasowych filmów 2007 roku.

W 1988 roku przeniosła się z Nowego Jorku do Los Angeles i zaczęła karierę od asystowania producentom. Współpracowała z takimi twórcami jak Mike Nichols, Ridley Scott, Brian De Palma i Harold Ramis.

STEVE WATERMAN (produkcja wykonawcza) jest prezesem Waterman Entertainment, Inc., które w 1989 roku wyprodukowało „Czarnego księcia”. Zaczynał swoją karierę od pracy w Sy Fischer Agency, potem był wice-prezesem International Creative Management. Od dwudziestu lat zajmuje się produkcją filmową i marketingiem.

Współpracował między innymi z Hanna-Barbera, HIT Communications, Henson, DIC Enterprises, Inc. i Universal Pictures; był wice-prezesem Taft Entertainment.

Wyprodukował takie filmy jak „Chwasty” z Meryl Streep i Jackiem Nicholsonem czy „Crime in America”. Na małym ekranie można było oglądać takie seriale jego produkcji jak „Czarny książę”, „African Skies”, „Catwalk” czy „Wysoka fala”.

ANTHONY B. RICHMOND (zdjęcia) pracuje w zawodzie od ponad trzydziestu lat. Na swoim koncie ma zdjęcia do takich filmów, jak „Facet pełen uroku”, „The Comebacks”, „Pokerzyści” , „Dirty dancing 2: Havana Nights”, „Spacer po księżycu” „Legalna blondynka”, „Ravenous”, „Ludzie honoru” czy „John Tucker musi odejść”.

Pracował przy pięciu filmach Nicolasa Rega – „Nie oglądaj się teraz”(nominacja do nagrody BAFTA), „Człowieku, który spadł na Ziemię”, „Zmysłowej obsesji” ,„Jądrze ciemności” i „Masażu całego świata”.

Na koncie ma między innymi zdjęcia do „Candymana”, „Stardust”, „Śmiałków”, „Orzeł wylądował” i „The Greek Tycoon”.

Odpowiadał za zdjęcia w reżyserskim debiucie Angelici Houston – „Bękarcie z Karoliny” i filmie Seana Penna „Indiański biegacz”.

Pracował też przy kilku rockowych klasykach lat sześćdziesiątych – „Sympathy For The Devil” Jean-Luca Godarda, „The Rolling Stones Rock And Roll Circus” Michaela Lindleya Hogga, „Let It Be” Beatlesów, a także „The Kids Are Alright” The Who.

Richmond pochodzi z Londynu, zainteresował się kinem w wieku piętnastu lat. Współpracował z Associate British Cinemas i Pathe-News. Asystował operatorom zdjęć przy „Call me Bwana”, „Pozdrowieniach z Rosji”, „Devil-Ship Pirates”, czy „Doktorze Żywago”.

Był także asystentem operatora obrazu przy „Casino Royale” i „Z dala od zgiełku”.

MARCIA HINDS (scenografia) ma na swoim koncie dwie nominacje do nagrody Emmy : za scenografię do serialu „Sześć stóp pod ziemią” (nagrodzono ją Art Directors Guild Award) i za scenografię do serialu „Winchell” ze Stanleyem Tuccim.

Najnowsze filmy, do których zrobiła scenografię, to „Dobra wróżka” z Dwayne’em Johnsonem i „Ale czad!” Willa Glucka. Współpracowała z Betty Thomas przy filmach „John Tucker musi odejść”, „Ja, szpieg” i „28 dni”.

Współpracuje też z twórcami telewizyjnymi : zrobiła scenografię do filmu „Granica” i serialu „The Loop”.

MATTHEW FRIEDMAN (montaż) odpowiada za montaż takich filmów jak „Co się zdarzyło w Las Vegas”, „Ja, szpieg”, „John Tucker musi odejść”, „Nawiedzona narzeczona”, a także do filmów niezależnych – „Certain Guys”, „We Married Margo”, „Kamienne serce” , „The Last Run”, „The Truth About Miranda”, „English as a Second Language”, „Kontrowersyjna propozycja” czy „The Deal”.

Współpracował ze stacją Fox przy serialu „The Loop” i z WB przy „Pepper Dennis”. Na koncie ma także asystowanie przy takich filmach, jak „Przy autostradzie”, „The Crew”, „Doktor Dolittle”, „Skrawki życia” , „Części intymne” czy „28 dni”.

CHRIS BAILEY (nadzorca animacji) to jeden z najlepszych współczesnych nadzorców animacji. W 2006 roku nominowano go do Oscara za krótkometrażowe „Runaway Brain”. Współpracował przy takich filmach jak „Alvin i wiewiórki”, „Garfield”, „Garfield 2” i „Inspektor Gadżet”

DAVID NEWMAN (muzyka) skomponował muzykę do ponad stu filmów. Za kompozycje do „Anastazji” otrzymał nominację do Oscara. Jego muzykę możemy usłyszeć w takich produkcjach jak „Epoka lodowcowa”, „Jak stracić chłopaka w 10 dni”, „Scooby-Doo”, „Afera naszyjnikowa”, „Małolaty u taty” czy „Kot”. Kilkakrotnie współpracował z Dannym DeVito – skomponował muzykę do filmów „Wojna państwa Rose”, „Hoffa”, „Smoochy”, „Starsza pani musi zniknąć”, ”Matylda” i „Wyrzuć mamę z pociągu”.

David Newman jest synem kompozytora Alfreda Newmana, bratem kompozytora Thomasa Newmana i kuzynem Randy’ego Newmana. Niedawno dyrygował serią koncertów w Los Angeles Philarmonic, podczas których orkiestra grała muzykę z klasycznych filmów o Los Angeles.

ALI DEE THEODORE (produkcja muzyczna) współpracuje z czołowymi artystami : między innymi z Mary J. Blige, Natalie Imbruglią, Shakirą, M.O.P, Rev Runem, Fabolous, Jadakiss, Kool G Rap, Silkk The Shocker, Busta Rhymes, Keke Palmer i Baby Cham. Napisał piosenki do filmów: „Alvin i wiewiórki”, „Transformers”, „Noc w muzeum”, „Wielkie kino”, „Pan i pani Smith”, „Komedia romantyczna”, „Ghost Rider”, „Fantastyczna Czwórka” 1-2.

JULIANNE JORDAN (oprawa muzyczna) pracowała przy filmach: „Alvin i wiewiórki”, „Pan i pani Smith”, „Włoska robota”, „Tożsamość Bourne’a”, „Wojownicze żółwie ninja”, „Rollerball”, „Agent Cody Banks” (wideo, tv: „Agent Cody Banks”).

ALEXANDRA WELKER (kostiumy) zaczynała karierę w przemyśle filmowym od pracy na planach niezależnych, nowojorskich produkcji. Na swoim koncie ma współpracę z takimi reżyserami jak Hal Hartley i Jim Jarmush; zaprojektowała kostiumy do ponad dwudziestu pięciu filmów.

Pochodzi z New Jersey, ukończyła University of Pennsylvania (jej praca magisterska dotyczyła Szekspira i popularności jego dzieł na przestrzeni wieków).

Więcej o filmie:


https://vod.plus?cid=fAmDJkjC