FILM

Matrix Rewolucje (2003)

Matrix Revolutions, The
Inne tytuły: The Matrix 3

Ciekawostki

By w wiarygodny sposób oddać poczucie nieważkości w ujęciach rozgrywanych w powietrzu, zespoły kaskaderów i artystyczny współpracowali ściśle z grafikami komputerowymi i zespołem produkcyjnym. Efektem ich wspólnym wysiłków była specjalna uprząż, która pozwalała aktorom walczyć i jednocześnie symulować nieważkość. (Zdjęcia testowe, które nakręcono na pokładzie specjalnego samolotu NASA, używanego do szkolenia kosmonautów do pracy w warunkach nieważkości udowodniły, że metoda ta nie sprawdzi się w przypadku realizacji filmu). Część walki rozgrywaną w powietrzu nakręcono w "Jajku"; gigantycznej zamkniętej scenie, przystosowanej do realizacji zdjęć wykorzystujących technikę "blue screen". Nakręcono tam zdjęcia, które poddano potem obróbce komputerowej, podczas której dodano zalewane strugami deszczu tło.

Tylko jeden robot typu APU został zbudowany na potrzeby filmu. Ważył około 2 ton.

W filmie są 804 sceny z użyciem efektów specjalnych.

Pistolety Serafina to Browning BDM.

Film ten był kręcony od tyłu (Od ostatniej do pierwszej sceny).

Twarz "Deus ex Machina" została stworzona na podstawie starych zdjęć zrobionych przez Andy Wachowski'ego.

Kym Barrett zaprojektowała dosłownie tysiące kostiumów, wykorzystanych na planie filmów Matrix Reaktywacja i Matrix Rewolucje. Musiała zadbać o zmianę kostiumów wraz z rozwojem akcji filmów, a jednocześnie o to, by stanowiły one pewien ciąg. W pierwszym filmie Neo i Trinity przechodzą duże zmiany, stają się innymi ludźmi mówi Barrett, która w trakcie produkcji filmów urodziła dwójkę dzieci. - Neo nie zastanawia się już, czy jest, czy też nie jest Wybrańcem, Trinity jest pewna swej miłości i wiary w Neo. Ich pewność siebie starałam się oddać w ubraniu, jakie noszą. Całkowicie inny kierunek obrano przygotowując kostiumy dla złych mieszkańców Matrixa. Projektantka zainspirowała się swoimi badaniami na temat stereotypowych wyobrażeń złych postaci z bajek, przy wymyślaniu ich kostiumów usiłowała nawiązać do schematów znanych z "klimatów fantasy". Dotyczy to postaci Merowinga i jego żony Persefony. Te dwie postaci były dla mnie jak król i królowa piekła ; mówi Barrett. ; Projektując ich kostiumy inspirowałam się Królewną Śnieżką.

Ian Bliss miał grać rolę Bane.

Po podjęciu decyzji o osobistym wykonywaniu wszelkich sekwencji sztuk walki i kaskaderskich ujęć związanych ze scenami wymagającymi zawieszenia na linach, główni aktorzy - Keanu Reeves, Carrie-Anne Moss, Laurence Fishburne i Hugo Weaving; spotkali się z czołowym choreografem scen walki pierwszego Matriksa, specjalistą od realizacji ujęć kaskaderskich, Yuenem Wo Pingiem i kierowanym przez niego i przez Diona Lama zespołem specjalistów z Hong Kongu. Przed rozpoczęciem produkcji filmów Matrix Reaktywacja i Matrix Rewolucje czekało ich pięć miesięcy szkolenia i prób. Codzienne sesje szkoleniowe odbywały się w pustym hangarze lotniczym w Santa Monica; miejsce to wybrano, ponieważ mieściło wielkowymiarowe sceny do przechwytywania ruchu, które zwiększono niemal trzykrotnie w porównaniu do tych, jakie wykorzystywano w oryginalnym Matrixie.

Sati w języku Nepali (najbardziej rozpowszechniony język w Nepalu) oznacza "przyjaciel".

Róg ulicy, gdzie Neo i Smith walczą w kraterze, to ten sam róg ulicy z którego Neo dzwonił na końcu pierwszej części Matrixa.

Premiera filmu odbyła się w największym miastach świata o tej samej porze.

Załoga od efektów specjalnych spędziła 2 miesiące opracowując urządzenie wyrabiające doskonałe krople deszczu.

Finałowa walka pomiędzy Neo i Smith jest oparta na finałowej walce z koreańskiego filmu "Injeong sajeong bol geot eobtda".

John Gaeta pojawia się w roli epizodycznej jako operator APU.

Eva Mendes, Samantha Mumba, Brandy Norwood i Tatyana Ali były brane pod uwagę do roli Zee.

Gloria Foster zmarła w trakcie tworzenia filmu.

Więcej o filmie:


https://vod.plus?cid=fAmDJkjC