FILM

Ilu miałaś facetów? (2011)

What's Your Number?
Inne tytuły: 20 Times a Lady

Pressbook

Ally Darling postanawia przyjrzeć się swoim byłym i znaleźć pośród nich tego jedynego. Skłania ją do tego artykuł, z którego wynika, że osoby będące w więcej niż dwudziestu związkach, prawdopodobnie przegapiły miłość swojego życia.

Ally to reprezentantka nowoczesnych kobiet. Inteligentna, atrakcyjna, zabawna i romantyczna. Pragnie stałego związku i kiedy czyta artykuł o byłych, uświadamia sobie, że jej życie nie wygląda tak, jak sobie wymarzyła. Jest na rozdrożu i zaczyna się zastanawiać, czy przypadkiem czegoś nie przegapiła.

„Ilu miałaś facetów?” to przede wszystkim popis komediowego talentu Anny Faris. „Podeszła do roli z ogromnym zaangażowaniem. Wypadła bardzo autentycznie. Uwielbiam w niej to, że przypomina mi Lucille Ball. Jest urocza, a jednocześnie trochę dziwna. To piękna, bardzo zdolna dziewczyna.” – chwali aktorkę reżyser, Mark Mylod.

Główna bohaterka jest sympatyczna, ale daleko jej do ideału. „Czuje, że czegoś jej w życiu brakuje i próbuje zapełnić pustkę. Szuka miłości, spełnia się jako artystka, nie odmawia sobie drobnych przyjemności, na przykład kupna butów. Jest trochę zagubiona i po prostu szuka szczęścia.” – mówi Anna Faris, która nie tylko zagrała główną rolę, ale i została producentką wykonawczą filmu.

Byłych chłopaków Ally zagrali tacy aktorzy jak Chris Pratt, Mike Vogel, Martin Freeman, Andy Samberg, Thomas Lennon, Zachary Quinto, Anthony Mackie, Dave Annable i Aziz Ansari.

„Ilu miałaś facetów?”

Przeciętna kobieta ma w swoim życiu 10 kochanków. 96% Amerykanek, które miały więcej niż dwudziestu partnerów, nie może znaleźć męża.*

*z badań dr Helen Fig z Uniwersytetu Harvarda

Ally dochodzi do wniosku, że wyczerpała limit mężczyzn, których spotka na swej drodze. Postanawia żyć w chwilowym celibacie i znaleźć tego jedynego pośród swoich byłych chłopaków. Niektórzy są już żonaci, inni to wciąż single, któryś okaże się gejem…

„Ally jest zagubiona. Nie ma pracy ani faceta, przeżywa kryzys. Kiedy uświadamia sobie z iloma chłopakami spała, zaczyna się bać, że już nigdy nie wyjdzie za mąż.” – mówi Anna Faris, której spodobało się to, że historia została opowiedziana z punktu widzenia Ally : „Panuje pogląd, że świat należy do mężczyzn. Mówi się, że faceci są lepszymi komikami. Cieszę się, że powstaje coraz więcej komedii, w których babki mogą się wykazać.”

Scenariusz napisały Gabrielle Allan I Jennifer Crittenden. Mówią, że ich film to historia kobiety, która zbyt długa żyła według zasad wytyczanych przez innych ludzi. Kiedy spotyka na swojej drodze kogoś, przy kim może być sobą, przestaje próbować sprostać nierealnym wymaganiom.

Scenarzystki inspirowały się książką „20 Times A Lady” Karyn Bosak. „Kiedyś przeczytałam, że przeciętna kobieta miała w swoim życiu dziesięciu kochanków, ale rozmawiając ze znajomymi dowiadywałam się, że liczba partnerów bywa dużo większa. Dlatego Ally ma dwudziestu byłych czyli sporo powodów do paniki.” – śmieje się pisarka.

Główna bohaterka rzeczywiście zaczyna świrować i postanawia zmienić swoje życie. Przechodzi przemianę wewnętrzną, a przy okazji zdaje sobie sprawę z tego, że obie płcie koloryzują jeśli chodzi o związki. Mężczyźni zawyżają liczbę partnerek, a kobiety zaniżają.

„Też tak robiłam. Kilka razy dałam szansę byłemu, żeby nie przybywało facetów na mojej liście. Identyfikuję się z Ally, bo też jestem neurotyczna i trochę zwariowana.” – przyznaje Gabrielle Allan.

Przesłanie filmu brzmi : zawsze bądź sobą. „Kiedy wspominasz przeszłość, niczego nie żałuj, bo nie możesz jej zmienić. To, co przeżyliśmy, kształtuje to, jacy jesteśmy.” – mówi Bosnak.

Scenarzystki przyznają, że książka stanowiła świetny materiał do ekranizacji, bo jest bardzo zabawna I ma wszystko to, co tworzy dobrą komedię romantyczną. „Jedynym wyzwaniem było nadanie całej historii spójności. Ally po kolei odwiedza swoich byłych, więc nie chcieliśmy, żeby film wydał się zbitką krótkich epizodów. Dlatego filmowa Ally spędza sporo czasu w swoim mieszkaniu, dzięki czemu poznaje mieszkającego tuż obok Colina.” – tłumaczy Jennifer Crittenden.

„Bądźmy szczerzy : to, że główna bohaterka miała 19 kochanków, jest dość odważnym i nietypowym wątkiem komedii romantycznej. Postanowiliśmy w pełni wykorzystać ten oryginalny wątek.” – mówi producent, Tripp Vinson.

Reżyser Mark Mylod przyznaje, że marzył o nakręceniu komedii romantycznej z pazurem : „Scenariusz powalił mnie humorem, oryginalnością, odwagą i błyskotliwością. Ally to silna babka, która radzi sobie z byciem na rozstaju dróg. Pragnie miłości, ale musi się nauczyć, że nie wolno się dla nikogo zmieniać. Trzeba być sobą i dać się pokochać takim, jakim się jest.”

Kiedy Ally postanawia przyjrzeć się swoim byłym, poznaje swojego sąsiada, Colina (Chris Evans). Colin szuka u niej schronienia, gdy ucieka przed przypadkową laską, z którą spędził noc. Ally sama próbuje zapomnieć o podobnych akcjach. Dobrze się dogadują, początkowo to tylko przyjaźń. „Lubią się, ale nie tracą dla siebie głowy aż tak, żeby nie móc bez siebie żyć.” – mówi Chris Evans.

Anna Faris i Chris Evans stworzyli bardzo zgrany duet. Grane przez nich postaci nie od razu zaczynają się przyjaźnić. „Na początku Ally jest zniesmaczona tym, że Colin zmienia panienki jak rękawiczki. Sama marzy o ustatkowaniu się i wkurza ją, że Colin ma luźne podejście do miłości i seksu.” – mówi Anna Faris.

„Rodzina mojego bohatera to prawie sami gliniarze. Chłopak ma dar do wyszukiwania haków, dlatego Ally korzysta z jego pomocy przy odnajdywaniu swoich byłych. Początkowo są tylko przyjaciółmi, zwłaszcza że Colin to kobieciarz, a Ally szuka kandydata na męża, ale z czasem uświadamiają sobie, że są dla siebie stworzeni.” – mówi Chris Evans.

„Ally i Colin są jak ogień i woda, ale łączy ich poczucie humoru. Z doświadczenia wiem, że to bardzo ważne." - mówi reżyser.

W filmie zobaczymy takich aktorów jak Ari Gaynor w roli młodszej siostry Ally, Blythe Danner w roli matki głównej bohaterki czy Andy’ego Samberga i Zachary’ego Qunto w roli byłych chłopaków.

RICK (Zachary Quito) to rowerzysta-egoista, który bezpardonowo daje Ally do zrozumienia, że nie jest fanem ponownego wchodzenia do tej samej rzeki.

ROGER (Joel McHale) to szef Ally, który nie ma oporów w podrywaniu jej, mimo że wywalił ją z pracy. Kiedy wraca do domu po pracy, zamienia służbowy garnitur na… inny garnitur. Tak. To właśnie ten typ.

OBLEŚNY DONALD (Chris Pratt) to były, przez którego Ally postanawia odnowić kontakty ze swoimi eks. Kiedy się spotykali ważył 200 kilo. Teraz jest szczupły i zaręczony.

DAVE HANSE (Mike Vogel to magik i barman, który umie wyciągnąć monetę nie tylko zza ucha…

SIMON (Martin Freeman) to dobrze ułożony Brytyjczyk, przy którym Ally udawała Angielkę. Kiedy znów się spotykają, próbuje odświeżyć wyspiarski akcent, ale niezbyt jej to wychodzi.

GERRY PERRY (Andy Samberg) to lalkarz, z którym Ally straciła dziewictwo. Trudno powiedzieć, kto jest bardziej sztywny i dziwny – on czy jego kukiełki.

DR BARRETT INGOLD (Thomas Lennon) to ginekolog, który nie rozpoznał Ally póki jej nie zbadał.

TOM PIPER (Anthony Mackie) to ambitny polityk, który chętnie odnawia kontakt z Ally, co ją cieszy, póki jego prawdziwe motywy nie zostają ujawnione.

JAKE ADAMS (Dave Annable) jest bogaty, przystojny i dobry. Może to on jest tym jednym jedynym dla Ally?

„Ilu miałaś facetów?” kręcono wiosną i latem 2010 roku w Bostonie i Gloucester w Massachusetts.

Ally mieszka w nieco zagraconym mieszkaniu, które nie jest urządzone w żadnym stylu. Odzwierciedla bałagan panujący w jej sercu. Bohaterka znalazła się na etapie życia, w którym nie jest pewna czego pragnie. Mieszka w dużym mieście, ale nie zawsze potrafi się w nim odnaleźć. „To jak Ally mieszka, ubiera się i funkcjonuje, odzwierciedla jej zagubienie. Jeszcze nie znalazła swojego miejsca. Podkreślmy słowo „jeszcze”.” – mówi scenograf Joe Billington.

ANNA FARIS (Ally Darling/produkcja wykonawcza) ma na swoim koncie role w takich filmach jak „Króliczek”, „Ciastko z niespodzianką”, „Szalona noc”, „Kelnerzy” czy „Bell i Belle”.

Największą popularność przyniosła jej rola Cindy w serii horrorowych pastiszów „Scary Movie”. Obecnie powstaje piąta część serii.

Słynie z ról komediowych, ale wystąpiła też w takich produkcjach jak „Między słowami” Sofii Coppoli czy „Tajemnica Brokeback Mountain” Anga Lee.

Na małym ekranie można było ją oglądać w takich serialach jak „Ekipa” czy „Przyjaciele”.

CHRIS EVANS (Colin Shea) jest jednym z najbardziej zapracowanych aktorów młodego pokolenia. Występuje zarówno w wysoko-budżetowych jak i niezależnych produkcjach.

Najnowszy film z jego udziałem to „Captain America: Pierwsze starcie”. Obecnie trwają zdjęcia do „The Avengers”, gdzie powtórzy rolę Kapitana Amerki. W filmie zagrają też Robert Downey Jr, Scarlett Johansson i Samuel L. Jackson.

Na swoim koncie ma role w takich filmach jak „Królowie ulicy”, „Dzikie plemię”, „Niania w Nowym Jorku”, „Drużyna potępionych” czy „Puncture”.

ARI GRAYNOR (Daisy Darling) ma na swoim koncie role w takich filmach jak „Przemytnik”, „Nocna randka”, „Nick i Norah”, „Radosne Purim” czy „Szósty mecz”.

Niedawno wróciła na Broadway w sztuce „Relatively Speaking”. Na swoim koncie ma występy na deskach Second Stage Theater czy Manhattan Theater Club.

Na małym ekranie można było ją oglądać w takich serialach jak „Rodzina Soprano”, „Fringe : Na granicy światów”, „Medium”, „Wzór” czy „Veronica Mars”.

Magazyn „Entertainment Weekly” umieścił ją na liście 25 najzabaniejszych aktorek w Hollywood.

BLYTHE DANNER (Ava Darling) jest zdobywczynią Tony Award za rolę w „Butterflies Are Free”. Występowała w takich sztukach jak „Zdrada” czy „Tramwaj zwany pożądaniem”.

Na małym ekranie można było ją oglądać m.in. w serialu „Huff” (za rolę matki głównego bohatera dostała dwie nagrody Emmy).

Na swoim koncie ma role w takich filmach jak „Poznaj moich rodziców”, „Rodzina Mulvaneys”, „Sekret” czy „Sylvia”, gdzie wystąpiła ze swoją córką, Gwyeth Paltrow.

MARK MYLOD (reżyseria) ma na swoim koncie reżyserię seriali „Ekipa” i „Shameless”. Stał za kamerą takich filmów jak „Ali G” i „Ciało za milion”.

GABRIELLE ALLAN (scenariusz) zaczęła pisać mając 24 lata. Jej dziadkiem był scenarzysta Ted Allan, który z ulgą przeczytał jej pierwszy scenariusz, bo był dobry, w przeciwieństwie do gry aktorskiej Gabrielle, która studiowała na American Academy of Dramatics Arts.

Należała do grupy komików It’s Funny Until Someone Loses An Eye, pisała dla nich skecze.

Pisała do seriali „Jej cały świat” i „Hoży doktorzy”. Zawsze marzyła o pracy w filmie i po urodzeniu drugiego dziecka postanowiła zrealizować ten cel. Rozpoczęła współpracę z Jennifer Crittenden; obecnie pracują nad scenariuszem do filmu „Disco”.

JENNIFER CRITTENDEN (scenariusz) zaczynała od pisania monologów dla Davida Lettermana. Była częścią teamów scenariopisarskich przy serialach „Simpsonowie”, Seinfeld”, „Wszyscy kochają Raymonda” czy „Bogaci bankruci”.

BEAU FLYNN (producent) w 2004 roku wraz z Trippem Vinsonem założył Contrafilm. Filmy, które wyprodukowali zarobiły ponad pięćset milionów dolarów - pierwszym z nich było „Po zachodzie słońca” („After the sunset”) w reżyserii Bretta Ratnera.

Wyprodukowali także „Egzorcyzmy Emily Rose” („The exorcism of Emily Rose”) Scotta Derricksona, które były jednym z największych przebojów kinowych 2005 roku i zarobiły ponad sto pięćdziesiąt milionów dolarów na całym świecie.

W 2006 roku na ekrany kin weszła „Dżungla” („The Wild”), która zarobiła ponad sto milionów dolarów. Jesienią tego samego roku Flynn i Vinson wyprodukowali także „Patrol” („The guardian”) z Ashtonem Kutcherem i Kevinem Costnerem.

W 2007 roku wyszedł thriller „Numer 23” z Jimem Carreyem i Virginią Madsen w reżyserii Joela Schumachera.

Contrafilm wyprodukował „Podróż do wnętrza Ziemi 3D” („The journey to the center of the Earth 3D”) – pierwszy film akcji nakręcony w technologii HD-3D. W weekend otwarcia film zarobił dwadzieścia jeden milionów dolarów.

Nadchodzące produkcje Flynna i Vinsona to „The Rite” Michaela Petroniego, „Dan Mintner – badass for hire” Chada Kultgena i remake „Czerwonego świtu” („Red dawn”) według scenariusza i w reżyserii Dana Bradleya.

Flynn zaczynał jako asystent Scotta Rudina. Później został wspólnikiem w The Firm, gdzie prowadził dział produkcji. Wyprodukował dobrze przyjęte przez krytykę „Krainę tygrysów” („Tigerland”), „Requiem dla snu” („Requiem for a dream”), „Upiorne święto” („House of yes”), „The alarmist”, „Ginewrę” („Guinevere”) i „Imienników” („The Johns”)

TRIPP VINSON (producent) wraz z Beau Flynnem założył w 2004 roku Contrafilm. Filmy, które wyprodukowali zarobiły ponad pięćset milionów dolarów - pierwszym z nich było „Po zachodzie słońca” („After the sunset”) w reżyserii Brutta Ratnera.

Wyprodukowali także „Egzorcyzmy Emily Rose” („The exorcism of Emily Rose”) Scotta Derricksona, które były jednym z największych przebojów kinowych 2005 roku i zarobiły ponad sto pięćdziesiąt milionów dolarów na całym świecie.

W 2006 roku na ekrany kin weszła „Dżungla” („The Wild”), która zarobiła ponad sto milionów dolarów. Jesienią tego samego roku Flynn i Vinson wyprodukowali także „Patrol” („The guardian”) z Ashtonem Kutcherem i Kelvinem Costnerem.

W 2007 roku wyszedł thriller „Numer 23” z Jimem Carreyem i Wirginia Madsen w reżyserii Joela Schumachera.

Contrafilm wyprodukował „Podróż do wnętrza Ziemi 3D” („The journey to the center of the Earth 3D”) – pierwszy film akcji nakręcony w technologii HD-3D. W weekend otwarcia film zarobił dwadzieścia jeden milionów dolarów.

Nadchodzące produkcje Flynna i Vinsona to „The Rite” Michaela Petroniego, „Dan Mintner – badasz for hire” Chada Kultgena i remake „Czerwonego świtu” („Red dawn”) według scenariusza i w reżyserii Dana Bradleya.

Po raz pierwszy pracował z Flynnem w 2000 roku – najpierw w Bandeira Entertainment, potem w „Firm Films. Zaczynał w Jerry Bruckheimer Films, gdy tylko skończył studia na USC.

ARNON MILCHAN (produkcja wykonawcza) to uznany producent kina wysoko-budżetowego i niezależnego. W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat zrealizował ponad sto filmów. Urodził się w Izraelu, studiował na Uniwersytecie w Genewie. Jego pierwszym sukcesem było przekształcenie firmy ojca w największe przedsiębiorstwo agrochemiczne w kraju. Do tej pory Milchan ma zmysł do interesów.

Niedługo potem zaczął pisać do filmu, telewizji i teatrów, co zawsze go interesowało. Jednym z jego pierwszych projektów był „Amadeusz” Romana Polańskiego, a także „Dizengoff 99”, „La Menace”, „The Medusa Touch” i mini-serial „Masada”. W latach osiemdziesiątych wyprodukował między innymi „Króla komedii” Martina Scorsese, „Dawno temu w Ameryce” Sergio Leone i „Brazil” Terry’ego Gilliama.

Po sukcesach „Pretty Woman” i „Wojny państwa Rose” Milchan założył New Regency Productions, w ramach którego zrealizowano takie filmy, jak „J.F.K” , „Sommersby”, „Czas zabijania”, „Uwolnić orkę”, „Klient”, „Tin Cup”, „Liberator”, „Tajemnice Los Angeles” , „Adwokat Diabła”, „Negocjator”, „Miasto Aniołów”, „Osaczeni” , „Podziemny krąg”, „Daredevil”, „Człowiek w ogniu”, „Zgadnij kto”, „Strażacki pies” czy „Alvin i wiewiórki”.

Najnowszymi filmami, które wyprodukował są „Lustra” z Kieferem Sutherlandem, „Ślubne wojny” z Kate Hudson (która jest także producentką filmu) i Anne Hathaway, „Obcy na poddaszu”– komedię przygodową o grupie nastolatków, która broni swojego domu w Michigan przed atakiem kosmitów; „Marley i ja” na podstawie książki Johna Grogana z Owenem Wilsonem, Jennifer Aniston, Alanem Arkinem, Erichem Danem i Kathleen Turner.

Milchan nawiązał współpracę z dwoma, wpływowi partnerami – Nine Network i Twentieth Century Fox. Fox odpowiada za dystrybucję filmów Regency na całym świecie (z wyjątkiem Niemiec, z którymi Regency zawarło osobną umowę), łącznie z sieciami kablowymi w Stanach, a także telewizją płatną i publiczną w innych krajach.

Firma Milchana prężnie działa na rynku telewizyjnym, za pośrednictwem Regency Television („Zwariowany świat Malcolma”, „The Bernie Mac Show”). Regency wykupiło także udziały Chanel 10, BabyFirstTV i Izraeli TV Network. Ma także wyłączność do transmisji wydarzeń związanych z Sony Ericsson Women’s Tennis Association.

NAN MORALES (produkcja wykonawcza) wyprodukował takie filmy jak „Extraordinary Measures”, „Rok psa”, „Wolność słowa” czy „Piętno”.

Jest wiceprzewodniczącym działu produkcji Paramount Picture. Nadzorował produkcje takich filmów jak „Tomb Raider” czy „Bez twarzy”.

Zanim zajął się produkcją, napisał scenariusz do krótkometrażówki „Lulu Askew” – film zdobył w 1994 roku nagrodę publiczności na festiwalu filmowym w Sundance.

J. MICHAEL MURO (zdjęcia) zaczynał od pracy przy takich filmach jak „Bezprawie”, „Miasto gniewu” i „Życie na wrotkach”. Na swoim koncie ma pracę przy takich produkcjach jak „Maniakalny gliniarz”, „Gliniarz na Karaibach”, „Otchłań”, „Młode strzelby II” czy „Pole marzeń”.

JON BILLINGTON (scenografia) współpracuje z twórcami filmowymi, ale także w branży reklamowej i muzycznej. Pracował na planach takich filmów jak „Titanic”, „Piąty element” czy „Oczy szeroko zamknięte” i z takimi reżyserami jak Rob Cohen, Sam Bayer i Michael Bay.

JULIE MONROE (montaż) współpracowała z Oliverem Stone’em przy filmach „W.”, „JFK”, i „World Trade Center”.

Za montaż filmu „De-Lovely” Irwina Winklera otrzymała nominację do nagrody EDDIE. Współpracowała z reżyserem przy filmach „Życie jak dom” i „Dotyku miłości”.

Odpowiada za montaż takich filmów jak „Lolita” Adriana Lyne’a, „Patriota”, „Ciało za milion”, „The Marc Peane Experience”.

Zaczynała od asystowania montażystom (m.in. przy filmach Stone’a – „Urodzonym czwartego lipca”, „The Doors” i „Wall Street”)

AARON ZIGMAN (muzyka) jest autorem muzyki do takich filmów jak „Seks w wielkim mieście 2”, „Narzeczony mimo woli”, „Bez mojej zgody”, „Most do Terabithii”, „Przebłysk geniuszu” czy „Step Up”.

Z wykształcenia pianista. Współpracował z takimi artystami jak Aretha Franklin, Natalie Cole, Oleta Adams, Phil Collins, Tina Turner, Patti Labelle, Chicago, Nona Gaye, Carly Simon, The Pointer Sisters, Huey Lewis, Christina Aguilera i Seal.

Więcej o filmie:


https://vod.plus?cid=fAmDJkjC