FILM

Dzień Dobry TV (2010)

Morning Glory

Pressbook

Producentka lokalnych wiadomości, Becky Fuller (RACHEL McADAMS) znalazła w końcu wymarzoną pracę w wielkim mieście – przejmuje władzę nad „Daybreak”, porannym programem nadawanym z Nowego Jorku. Jednak już od samego początku, to co miało być spełnieniem marzeń zaczyna przemieniać się w koszmar. I chociaż dziewczyna posiada wszelkie umiejętności potrzebne do odniesienia sukcesu, na jej drodze na szczyt pojawia się poważna przeszkoda: legendarny Mike Pomeroy (HARRISON FORD), ekscentryczny, zarozumiały i zupełnie nie nadający się do współpracy prezenter wiadomości, który może stać się największym przekleństwem Becky... i jedyną szansą na uratowanie plasującego się na ostatnim miejscu w rankingach porannego programu.
Becky zaczyna pracę w „Daybreak” w momencie, kiedy nawet właściciele stacji poddali się już dawno w walce o tracący oglądalność program, znany z tego, że przeżuwa i wypluwa najlepszych producentów. Nie mając żadnego doświadczenia w telewizji ogólnokrajowej, Becky postanawia, że z nią będzie inaczej. Decyduje się na spróbowanie czegoś nowego: zestawienie ze sobą szorstkiego stylu byłego prezentera Pomeroya z rozgadaną i stale przekomarzającą się gospodynią porannego programu Colleen Peck (DIANE KEATON.)
Zmieniony program nosi znamiona katastrofy – następuje starcie osobowości, a Pomeroy nie zamierza zajmować się pogodą, plotkami, ani – Boże broń – gotowaniem. Młoda producentka musi walczyć o ratowanie reputacji, pracy i rozwijającego się romansu z kolegą (PATRICK WILSON). Im bardziej Becky musi stawiać czoła cynizmowi i znudzeniu współpracowników, tym bardziej zaczyna wierzyć w siebie i potencjał „Daybreak”. Efektem jest komedia o pracującej dziewczynie, która poznaje smak sukcesu odkrywając, że nie ważne, jak bardzo trudni we współpracy wydają się ludzie w twoim otoczeniu… wszystko jest możliwe, jeśli wkłada się w to całe serce.
Film Dzień dobry TV został nakręcony przez zespół filmowców, których łączy miłość do komedii. Reżyser Roger Michell jest autorem przeboju Notting Hill; scenarzystka Aline Brosh McKenna napisała scenariusz komedii o świecie mody Diabeł ubiera się u Prady (The Devil Wears Prada), a producent J.J.Abrams stworzył jedne z najpopularniejszych seriali telewizyjnych - Felicity, Agentka o stu twarzach (Alias), Lost, Fringe, a ostatnio wyreżyserował nową wersję klasycznego Star Trek.
Paramount Pictures przedstawia produkcję Bad Robot, film Rogera Michella Dzień dobry TV z Rachel McAdams, Harrisonem Fordem i Diane Keaton w rolach głównych. W pozostałych rolach występuja - Patrick Wilson i Jeff Goldblum. Scenariusz - Aline Brosh McKenna, produkcja - J.J. Abrams i Bryan Burk, zdjęcia - Alwin Küchler, scenografia - Mark Friedberg, montaż - Dan Farrell, Nick Moore i Steven Weisberg, kostiumy - Frank Fleming, muzyka - David Arnold.

Pracujące kobiety mają zapewnione stałe miejsce w zwariowanych komediach. Począwszy od prezenterki wiadomości Rosalind Russell borykającej się z Cary’m Grantem w roli wydawcy w filmie Howarda Hawksa His Girl Friday aż po Melanie Griffith w Pracującej dziewczynie (Working Girl), kobiety pragnące dostać się na szczyt zawodowej kariery okazały się być najbardziej błyskotliwymi i pociągającymi bohaterkami filmów.
Scenarzystkę Aline Brosh McKenna od dawna pociągały przeżycia i triumfy młodych kobiet próbujących odnaleźć się w miejscu pracy, co przejawiło się m.in. w scenariuszu Diabeł ubiera się u Prady (The Devil Wears Prada) opartym na bestsellerze opowiadającym historię młodej asystentki, która mężnie stawia czoła szefowej z piekła rodem. Tym razem autorka wnosi swój świeży punkt widzenia do portretu młodej producentki zatrudnionej do realizacji porannych wiadomości. Pracy znanej z tego, że doprowadza młodych i ambitnych na szczyt... lub prosto do domu wariatów.
Kiedy autorka przedstawiła projekt Dzień dobry TV producentowi J. J. Abramsowi, ten natychmiast zakochał się w komedii o perypetiach zdeterminowanej nowicjuszki, która nie zamierza dać za wygraną w walce z intrygantem, który ani myśli o podjęciu współpracy i ratowaniu swojej kariery.
Już od początku prac nad scenariuszem, Aline Brosh McKenna i J.J. Abrams marzyli o tym, aby pozyskać do filmu Harrisona Forda. „Czułem, że ta komedia może być w jego stylu, Harrison ma bowiem niesamowite poczucie humoru,” mówi Abrams, który po raz pierwszy pracował z Fordem dobrych kilka lat temu, podczas realizacji filmu Odnaleźć siebie (Regarding Henry), do którego napisał scenariusz. „Myślimy o Harrisonie jako o bohaterze kina akcji, takim jak Han Solo czy Indiana Jones, ale on także zawsze był bardzo zabawny. Już dawno nie zagrał dobrej roli komediowej.”
Wkrótce po zaangażowaniu Forda rozpoczęły się poszukiwania reżysera i natychmiast na czele listy pojawiło się nazwisko Rogera Michella, którego talent do realizowania komedii ujawnił się w pełni w filmie Notting Hill – niezwykłej historii miłosnej między słynną gwiazdą filmową (Julia Roberts) i londyńskim księgarzem (Hugh Grant). Michell jest także znany jako autor nominowanego do Oskara® dramatu Venus, a także filmu Matka (The Mother) i thrillera Zmiana pasa (Changing Lanes).
Scenariusz zaskoczył Michella. „Chciałem wrócić do Ameryki i zrobić film, który dałby widzom mnóstwo radości,” mówi, „Kiedy przeczytałem scenariusz poczułem, że drzemie w nim ogromny potencjał. Był osadzony w rzeczywistym, rozpoznawalnym świecie – świecie porannej telewizji - ale takim daleko bardziej uwodzicielskim i interesującym niż sobie wyobrażałem. Cały humor tkwił w bohaterach i tym, jak Becky Fuller dzięki swojej osobowości i urokowi odnosi sukces we współpracy z wydawałoby się niemożliwymi do współpracy ludźmi.”
Zespół, w którego skład weszli McKenna, Ford i Michell już sporo obiecywał, ale jego potencjał wzmocniły jeszcze: wchodząca gwiazda komedii Rachel McAdams w roli Becky Fuller i niekwestionowana legenda ekranu, Diane Keaton, która zagrała w tandemie z Harrisonem Fordem.

„Dzień dobry TV nie jest konwencjonalną komedią romantyczną,” podsumowuje Michell. „Jest w nim romans i mnóstwo nieporozumień, ale opowiada głównie o ludziach tworzących swego rodzaju rodzinę. Pod koniec filmu wszyscy ci ludzie, którzy pracują razem w maleńkim, zwariowanym światku, odkrywają, że są rodziną. To coś, czego Mike Pomeroy, grany przez Harrisona nigdy nie doświadczył. I coś, czego Becky Fuller zawsze szukała. Mimo tego, że tworzą nieoczekiwaną mieszankę, i mimo wszystkich obelg, jakimi się obrzucają, ostatecznie są w stanie razem pracować i Becky odnosi sukces.”

Przełomowa w karierze RACHEL McADAMS (Becky Fuller) okazała się być rola w przeboju z 2004 roku Wredne dziewczyny (Mean Girls). Kolejnym filmem aktorki był Pamiętnik (The Notebook), w którym zagrała u boku Ryana Goslinga. Inne obrazy z udziałem młodej aktorki to Polowanie na druhny (The Wedding Crashers), thriller Red Eye, The Family Stone, Married Life, The Lucky Ones, Zaklęci w czasie (The Time Traveler’s Wife), Sherlock Holmes. Obecnie aktorka jest w trakcie zdjęć do filmu Midnight in Paris w reżyserii Woody’ego Allena.

HARRISON FORD (Mike Pomeroy) zagrał w 43 filmach, wśród których znalazło się 12 przebojów, z których każdy zgromadził na swoim koncie ponad 100 mln USD. Filmy, m.in. dzięki którym go pamiętamy to trylogie Gwiezdne wojny (Star Wars) i Indiana Jones, a także Ścigany (The Fugitive), Air Force One czy Czas patriotów (Patriot Games). Ford został nominowany do Oskara® i Złotego Globu® za rolę w thrillerze Świadek (Witness). Inne produkcje z jego udziałem to Sabrina, Wybrzeże Moskitów (The Mosquito Coast), American Graffiti, Rozmowa (The Conversation), Hanover Street, The Frisco Kid, Czas apokalipsy (Apocalypse Now), More American Graffiti, Łowca androidów (Blade Runner), Frantic, Pracująca dziewczyna (Working Girl), Uznany za niewinnego (Presumed Innocent), Stan zagrożenia (Clear and Present Danger), The Devil’s Own, komedia romantyczna Sześć dni, sześć nocy (Six Days, Seven Nights), thriller Co kryje prawda (What Lies Beneath) oraz długo oczekiwana kontynuacja przygód Indiany Jonesa Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull).

Jedna z najpopularniejszych współczesnych aktorek, nagrodzona Oskarem® DIANE KEATON (Colleen Peck), stworzyła niezapomniane kreacje w kilku z najsłynniejszych filmów ostatnich 30 lat. Keaton zyskała światową sławę dzięki roli u boku Ala Pacino w filmie Ojciec chrzestny (The Godfather). Kolejnymi filmami, w których zagrała były Ojciec chrzestny II (The Godfather: Part II), Śpioch (Sleeper) oraz Miłość i śmierć (Love and Death) – oba w reżyserii Woody’ego Allena, którego aktorka spotkała w 1969 roku. Za rolę w Annie Hall, Keaton otrzymała nagrodę Akademii® oraz Złoty Glob. Inne obrazy z jej udziałem to Czerwoni (Reds) – nominacja do Oskara®, Lovers and other Strangers, Looking for Mr. Goodbar, Harry and Walter Go To New York, Shoot The Moon, The Little Drummer Girl, Mrs. Soffel, Zbrodnie serca (Crimes of the Heart), Baby Boom, The Good Mother, Wnętrza (Interiors), Manhattan, Radio Days, Tajemnica morderstwa na Manhattanie (Manhattan Murder Mystery), Zmowa pierwszych żon (The First Wives Club), Pokój Marvina (Marvin’s Room) – nominacja do Oskara ®, The Only Thrill, The Other Sister, Lepiej późno niż później (Something’s Gotta Give), Because I Said So, Mama’s Boy, Smother i Mad Money.

Syn brytyjskiego dyplomaty, ROGER MICHELL (reżyseria) urodził się w Południowej Afryce i jako dziecko mieszkał w Bejrucie, Damaszku i Pradze. Jeszcze przed rozpoczęciem studiów w Cambridge, Michell reżyserował szkolne przedstawienia, a już jako student otrzymał prestiżową nagrodę na festiwalu teatralnym w Edynburgu. Przez kolejne lata zajmował się reżyserią teatralną - National Theatre, Old Vic, Donmar, Royal Court, Almeida, West End, Broadway, a na początku lat 1990-tych rozpoczął pracę w telewizji i filmie - Buddha Of Suburbia, Persuasion, Titanic Town, My Night With Reg, Notting Hill, Zmiana pasa (Changing Lanes), Matka (The Mother), Enduring Love, Venus.

ALWIN KÜCHLER, BSC, (zdjęcia) pełnił ostatnio funkcję operatora obrazu filmu Solitary Man z Michaelem Douglasem w roli głównej. Inne filmy w jego dorobku to Welcome II the Terrordome, Proof, Matka (The Mother), Heartlands, Lucky Break, One Day in September - film dokumentalny uhonorowany Oskarem ®, Code 46 – nominacja do nagrody Europejskiej Akademii Filmowej w kategorii Najlepsze Zdjęcia.

Jeden z najpopularniejszych młodych brytyjskich kompozytorów, DAVID ARNOLD (muzyka) zadebiutował jako autor muzyki filmowej do studenckiego filmu Strangers. Ścieżka muzyczna do kolejnego filmu The Young Americans, zwróciła uwagę samego Rolanda Emmericha, który zaproponował Arnoldowi skomponowanie muzyki do przeboju Gwiezdne wrota (Stargate). Kolejne filmy w dorobku kompozytora to Dzień niepodległości (Independence Day) – nagroda Grammy®, Shaft, Enough, Zmiana pasa (Changing Lanes), Za szybcy, za wściekli (2Fast 2Furious), Jutro nie umiera nigdy (Tomorrow Never Dies), Świat to za mało (The World is Not Enough), Śmierć nadejdzie jutro (Die Another Day).

Więcej o filmie:


https://vod.plus?cid=fAmDJkjC